×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

کسی نیست که نام دکتر حشمت یار و همراه میرزا کوچک خان را نشنیده باشد ، مبارزی که علیرغم برخورداری از جایگاه اجتماعی ویژه به دلیل علم خود، راه حق را پیش گرفت و همرزم میرزا کوچک خان شد ، در این راه جان خود را فدای مردم ، کشور و نهضت جنگل نمود.
پیکر دکتر حشمت پس از اعدام در محله چله خانه رشت مدفون گردید، بعدها در کنار قبر وی مسجدی بنا شد.


حالا اما با اطلاع ساکنین محل خبرنگار رشتوند بر سر مقبره دکتر حشمت حاضر و در کمال ناباوری مشاهده گردید که به دستور سازمان سیما و منظر شهرداری و بدون کوچکترین هماهنگی با میراث فرهنگی و یا استفتا از مرجع تقلید یا عالم جامع الشرایط با بیل مکانیکی و به بدترین ترین حالت ممکن نه تنها تخریب بلکه زیر و رو شد.
در پیگیری های رشتوند مشخص شد که متولی این تخریب تنها سازمان سیما و منظر شهرداری رشت بوده و هرگونه مسئولیت ناشی از این تخریب بر عهده مدیرعامل سازمان سیما و منظر شهرداری رشت می باشد.
سوالی که از مدیرعامل سازمان سیما و منظر ( که احتمالا تحصیلات غیر مرتبط با سازمان تحت ریاست دارد ) به ذهن متبادر می گردد این است :

۱. چرا از سازمان تخصصی ای مانند میراث فرهنگی که کارشناسان متعددی برای تخریب ، مرمت و کارشناسی اینگونه ابنیه دارد هماهنگ نشده ؟ ( کارشناس میراث فرهنگی امروز دوشنبه ساعت ۱۳ برای نخستین بار در محل حضور پیدا نموده )
۲.مقبره جدید در کجای زمین و خاک زیر و رو شده قرار است بنا گردد؟( پس از ۹۹ سال که احتمالا اثری از پیکر باقی نمی ماند و با درایت شما کل خاک محدوده مقبره زیر و رو شده چطور جایگاه مقبره قبلی را مشخص میکنید ).

حال باید ماند و دید واکنش شورانشینان و نهادهای ذیربط با این عمل سازمان سیما منظر و فضای شهری چه خواهد بود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false