×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

در پی انتشار مطلبی تحت عنوان ” رونمایی از ۶ گزینه جهت احراز کرسی شهرداری رشت ” در پایگاه خبری رشتوند( در اینجا بخوانید ) ، طی ۴۸ ساعت گذشته لیدر جریان ائتلاف پنجگانه با تغییری تاکتیکی گزینه ای جدید را احتمالا وارد گود خواهد نمود.


نام رحیم شوقی ( فرزند شهید والا مقام شوقی و برادر عضو دوره چهارم شورا ، فرهاد شوقی ) که هم اکنون سمت معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد انزلی را برعهده دارد ، از دور و نزدیک به گوش می رسد.
رحیم شوقی بدلیل آشنایی با رئیس شورا در صورت قبول ورود به کورس انتخاب شهردار به احتمال قریب به یقین گزینه اصلی رئیس شورا و به طبع ، ائتلاف پنجگانه همراه وی خواهد بود.
انتخاب شوقی برای همراهی در پیشی جستن ائتلاف پنجگانه با رهبری علوی از ائتلاف ششگانه با رهبری رمضانپور ۲ نکته ظریف را همراه دارد :
اول : در ائتلاف پنجگانه حداقل یک تن قصد حضور در انتخابات مجلس را دارد ، شوقی بدلیل برخورداری از لابی سیاسی و دین به جریانی که احتمالا وی را به کرسی شهرداری خواهند نشاند ، احتمالا حمایتی در خور توجه از حامیان خود خواهد داشت و چه حمایتی بهتر از حمایت شهردار برای یک کاندید مجلس.
دوم : با توجه به دین ایجاد شده بواسطه حمایت فرهاد شوقی از عبدالهی برای اخذ صلاحیت ، همچنین با توجه به اینکه عبدالهی نیز فرزند شهید می باشد ، امکان رای حامد عبدالهی به رحیم شوقی بسیار بالاست، این رای سه هدف را بصورت یکجا با هم نشانه گرفته است ، نخست ، علیرغم اختلاف شد پیش آمده میان علوی و عبدالهی ، رای عبدالهی به شوقی بواسطه رابطه مستقیم شوقی-عبدالهی ، بردی بی زحمت برای علوی خواهد بود.
دوم ، با خروج عبدالهی از ائتلاف ششگانه احتمالا حجت جذب و علیپور نیز از ائتلاف ششگانه جدا و به شوقی رای خواهند داد، و این یعنی شکست اصلاح طلبان.
سوم ، با شکست اصلاح طلبان ، آنان حداقل برای یکسال به گوشه رانده خواهند شد ، که این برای جریان ائتلاف پنجگانه پیروزی محسوب میشود.

باید دید آیا حامد عبدالهی علیرغم جفایی که در حقش شده حاضر به بازی در میدان ائتلاف مقابل خواهد بود ؟
به هر روی شورا ناگزیر به انتخاب شهرداری جدید در بازه زمانی کوتاه است، زیرا پس اتمام دوره سرپرستی فعلی امکان تمدید دوره ی سومی نخواهد بود و در صورتی که شورانشینان نتوانند شهرداری را انتخاب نمایند وضعیت شورا از حال بغرنج تر خواهد شد و مطابق قانون فرماندار با اختیاری که از قانون میگیرد امکان اعلام انحلال شورا و انتخاب شهردار مورد نظر را با هماهنگی استاندار خواهد داشت.
موضوعی که بعید است اتفاق بیافتد اما محتمل نیز می باشد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false