×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

توجه به حضور افشین قطبی روی نیمکت تیم فولاد خوزستان، حالا تعداد سرمربی های لیگ برتری که سابقه حضور در پرسپولیس را به هرنوعی دارند به عدد ۶ رسیده است.

به گزارش خبرنگار مدال، به بهانه حضور افشین قطبی در لیگ برتر نگاهی داشته ایم به کارنامه سرمربیان پرسپولیسی حاضر در لیگ؛

۱-برانکو ایوانکوویچ؛ این سرمربی کروات که پیش تر سابقه سرمربیگری در تیم ملی را در کارنامه دارد در اواخر لیگ چهاردهم هدایت تیم پرسپولیس را پذیرفت و تاکنون روزهای بسیار خوبی را با سرخ پوشان تجربه کرده است.
پرسپولیسی ها که با حضور برانکو ۲ قهرمانی و یک نایب قهرمانی در لیگ برتر، ۲ قهرمانی در سوپرجام و یک نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کرده اند در فصل جاری با کسب ۶ برد، ۶ تساوی و ۲۴ امتیاز از ۱۲ دیدار گذشته شان در رده چهارم جدول قرار دارند. سرخ پوشان البته ۲ دیدار معوقه دارند و با توجه به این مسئله امید زیادی به بالاتر رفتن در جدول دارند. البته شاگردان برانکو در دیدارهای باقی مانده تا نیم فصل، کار آسانی پیش رو نخواهند داشت؛ پرسپولیس که یکسالی است نتوانسته بازیکنی جذب کند و مهره های زیادی را به دلایل گوناگون از جمله مصدومیت از دست داده تنها چند قدم با اتمام محرومیت نقل و انتقالاتی فاصله دارد اما همین چند قدم می تواند سرنوشت پسران برانکو را رقم بزند.
۲-علی کریمی؛جادوگر سرمربیگری را ابتدای فصل گذشته و با نفت تهران آغاز کرد اما پس از مدتی کوتاه از این تیم جدا شد و چند هفته بعد سر از رشت درآورد و روی نیمکت تیم سپیدرود نشست. کریمی با نگه داشتن سپیدرود در لیگ برتر کاری کرد که حالا مردم رشت، ایستاده تشویقش می کنند.
شماره ۸ سابق تیم پرسپولیس با اتمام لیگ هفدهم رشت را ترک کرد و سپیدرودی ها لیگ هجدهم را با خداداد عزیزی به عنوان سرمربی آغاز کردند. این تیم در ۵ هفته ابتدایی با تیم های سایپا، سپاهان، ماشین سازی، پدیده و استقلال خوزستان رو به رو شدند؛ آنها از این ۵ بازی ۴ باخت، یک تساوی، یک امتیاز، ۱۴ گل خورده و ۲ گل زده کسب کردند و بدین ترتیب و با ناآرامی روی سکوها، خداداد عزیزی خیلی زودتر از آنچه تصور می شد رفتنی شد تا بار دیگر کریمی روی نیمکت سپیدرود بنشیند.
تیم سپیدرود در حال حاضر با ۱۰ امتیاز از ۱۴ بازی در رده پانزدهم جدول قرار گرفته و حال و روز خوشی ندارد؛ شاید اگر فیفا دستور به کسر ۶ امتیاز از استقلال خوزستان را نمی داد حالا شاگردان کریمی قعرنشین بودند.
سپیدرود با کریمی در ۹ بازی پیشین ۹ امتیاز کسب کرده؛ یعنی به طور میانگین هر بازی یک امتیاز.
۳-علی دایی؛ شماره ۱۰ سابق تیم پرسپولیس همچون فصل گذشته هدایت سایپا را بر عهده دارد. نارنجی پوشان فصل گذشته با سرمربیگری علی دایی با کسب ۵۴ امتیاز در رده چهارم لیگ برتر ایستادند و سهمیه آسیایی گرفتند و حالا باید در پلی آف آسیا به مصاف رقیب شان بروند.
در فصل جاری اما سایپای دایی طی هفته های گذشته نتایج پرفراز و نشیبی کسب کرده است؛ آنها از ۱۴ دیدار گذشته شان ۵ برد، ۵ باخت، ۴ تساوی و ۱۹ امتیاز کسب کرده و در جایگاه هفتم جدول ایستاده اند.
۴-مهدی تارتار؛ این سرمربی که همراه با پارس جنوبی در ابتدای لیگ هفدهم به لیگ برتر صعود کرد فصل گذشته بسیار موفق بود. تنها تیم بوشهری لیگ برتر، فصل گذشته با هدایت مهدی تارتار با کسب ۴۷ امتیاز در جایگاه پنجم ایستاد در حالی که آنها به عنوان تیمی که نخسین بار حضور در لیگ برتر را تجربه می کردند، عملکردی تحسین برانگیز داشتند.
در فصل جاری هم تیم پارس جنوبی با تارتار نتایج نسبتا خوبی کسب کرده؛ آنها با ۱۹ امتیاز اکنون در جایگاه ششم لیگ قرار دارند.
۵-یحیی گل محمدی؛ مدافع سابق پرسپولیس در ابتدای فصل گذشته، هدایت سرخ پوشان تراکتور را بر عهده گرفت. او در مدت حضور در تبریز در ۱۹ بازی، ۲۱ امتیاز بدست آورد؛ یحیی بعد از ۱۹ بازی که روی نیمکت تراکتورسازان نشست از این رفتنی شد و در ابتدای لیگ هجدهم هدایت پدیده را پذیرفت.
شاید پیش از آغاز فصل همه تیم هایی چون استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی و سپاهان را مدعی می دانستند اما شاگردان گل محمدی آنقدر خوب کار کردند که حالا تبدیل به یکی از مدعیان لیگ برتر شده اند. تیم پدیده در فصل جاری با کسب ۲۹ امتیاز از ۱۳ بازی به دلیل تفاضل گل کمتر از سپاهان صدرنشین در جایگاه دوم ایستاده است.
۶-افشین قطبی؛ افشین قطبی که سال ها قبل با پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شد اما فصل بعد از این تیم رفت و سرمربیگری تیم ملی را پذیرفت حالا مسئولیتی سخت را پذیرفته؛ قطبی با پذیرش هدایت تیم فولاد خوزستان که از ابتدای فصل تا کنون با کسب ۱۵ امتیاز در جایگاه نهم ایستاده در واقع چالشی جدی را قبول کرده و باید دید تا چه حد در این امر موفق خواهد بود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false