×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

احمد آقایی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کشورهای توسعه‌یافته نیز با آسیب‌های اجتماعی دست‌به‌گریبان هستند اظهار کرد: در جهان یک میلیارد حاشیه‌نشین زندگی می‌کنند که این آمار در گیلان ۱۷۴ هزار نفر است.

وی با اشاره به اینکه آسیب‌ها و جرائم در تمامی کشورها وجود دارد افزود: آسیب‌های اجتماعی مانع تکامل پایدار در جامعه می‌شوند زیرا آسیب‌هایی ازجمله قاچاق کالا، اعتیاد، فساد و حاشیه‌نشینی ایجاد مشکلاتی در جامعه می‌شوند.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با اشاره به اینکه بحث حاشیه‌نشینی در استان شمالی با سایر استان‌ها تفاوت دارد بیان کرد: تداخل حوزه شهری و روستا آسیب‌های اجتماعی را دوچندان می‌کند و در بحث آسیب‌های اجتماعی بزهکاری در حال ترویج است.

آقایی با اشاره به اینکه خشونت، نزاع و فروش مشروبات الکی در حاشیه شهرها وجود دارد گفت: دست‌فروشی و دوره‌گردی نیز ازجمله فعالیت‌های حاشیه‌نشین‌ها است.

وی با بیان اینکه بافت منازل مسکونی حاشیه‌نشین‌ها نیز نامناسب و غیراستاندارد است افزود: افرادی که در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند با مشکلات زیست‌محیطی فراوانی روبرو هست که این‌ها باعث بیماری در جامعه می‌شود.
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان بیان کرد: پیشگیری از جرم باهدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه یکی از اولویت‌هایی است که دستگاه قضا در استان آن را با جدیت دنبال می‌کند.

آقایی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی اصل تفکیک قوا کاملاً مشخص و معین است گفت: هر دستگاه باید وظیفه خود را در آن انجام دهد و همراهی دستگاه‌های زیرمجموعه هر سه قوا در این عرصه می‌تواند بسیاری از معضلات و مشکلات اجتماعی جامعه را برطرف سازد.

وی با اشاره به اینکه پراکنده عمل کردن در قبال پیشگیری از جرم امکان‌پذیر نیست افزود: باید همه در این زمینه وارد عمل شوند زیرا در این صورت نتایج این اتفاق باعث رشد و پویایی جامعه می‌شود.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با اذعان به اینکه حاشیه‌نشینی علت‌های متعددی دارد تصریح کرد: حاشیه‌نشینی در گیلان با استان‌های دیگر متفاوت است و برای حل این آسیب‌ها باید به مسئله شهرنشینی توجه کرد زیرا اگر به بافت شهری توجه نشود، حاشیه‌نشینی افزایش پیدا می‌کند بنابراین باید مناطق حاشیه‌نشینی را به بافت شهری تبدیل کنیم و امکانات شهری را در اختیارشان قرار دهیم.

آقایی با اشاره به اینکه دلیل اصلی حاشیه‌نشینی مهاجرت است گفت: در سال ۱۳۷۴ وزارت راه و شهرسازی ستاد ساماندهی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده را تشکیل داد و اکنون نیز این ستاد در استانداری فعال است و ۱۴ سازمان در آن مداخله دارند و به کمک شهرداری این ستاد را فعال نگه‌داشته‌اند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false