×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

خط آهن ۱۶۵ کیلومتری قزوین – رشت به صورت یک خطه برای حمل بار و مسافر از ایستگاه سیاه چشمه در قزوین آغاز و با عبور از منطقه کوهین، لوشان، منجیل، رودبار و امامزاده هاشم به شهر رشت می‌رسد.
۵۰ درصد این خط در دشت، ۱۰ درصد آن در تپه ماهور و ۴۰ درصد در مناطق کوهستانی قرار گرفته و ۸۰ پل به طول ۱۳ هزار متر و پنجاه و سه متر و تونل به طول ۲۲ هزار متر از مشخصات فنی این پروژه ملی است.
عملیات ریل گذاری این محور از سال ۹۱ آغاز شد و با تکمیل آن هم اکنون این مسیر ریلی که مرکز استان گیلان را به شبکه سراسری ریلی کشور متصل می کند، آماده بهره برداری است.
احداث این پروژه ملی به لحاظ حمل و نقل بار و مسافر و اتصال استان گیلان به شبکه ریلی و به دلیل ایجاد یک کریدور ریلی بین المللی در مسیر شمال به جنوب برای صادرات و ترانزیت کالا از خلیج فارس به طرف روسیه کشورهای آسیای میانه و اروپا از اهمیت زیادی برای جمهوری اسلامی ایران برخوردار است.
پل شاهرود در مسیر خط آهن قزوین – رشت به طول ۶۰۰ متر با معماری قدیمی یکی از زیباترین ابنیه های این خط است که با هزینه ای معادل ۱۴۰ میلیارد ریال توسط شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه راه آهن در کنار آزادراه قزویت – رشت احداث شده است.
در بازدید نوبخت از این خط ریلی و سیر آزمایشی اولین قطار مسافری در این مسیر مدیر عامل راه آهن، مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل، معاونین وزیران راه شهرسازی، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی او را همراهی می‌کنند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false