×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

صادقی گفت: افتتاحیه رقابت‌های شطرنج و تکواندو المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور ساعت ۱۰ صبح اول آذر در سالن بزرگ یادگار امام رشت برگزار خواهد شد.

ابوالفضل صادقی، در نشست با خبرنگاران با اشاره برگزاری المپیاد استعداد‌های شطرنج و تکواندوی کشور به میزبانی گیلان، اظهار کرد: اولین المپیاد استعدادهای ورزشی کشور از دو روز گذشته در تهران آغاز شده است و هر استان هم میزبان نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ سال در رشته‌های ورزشی مختلف است که المپیاد تکواندوی دختران و همچنین المپیاد شطرنج دختران و پسران به میزبانی گیلان برگزار می‌شود.

معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان گیلان افزود: با توجه به رویدادهای ورزشی جهانی این نتیجه حاصل شد که از نظر تنوع رشته‌‌ای احساس ضعف می‌کنیم و در رشته‌های پر مدال و پایه، سکوهای جهانی را نداریم بر این اساس نیاز به استعدادیابی ورزشی در کشور داشتیم.

وی ادامه داد: از میان ۴۶۰ هزار نفر نوجوان ۱۲ تا  ۱۵ سال، ۲۵ هزار نفر در ۷۸ رشته ورزشی شرکت می‌کنند که در پایان ۲۵۰۰ نفر به عنوان استعداد برتر انتخاب می‌شوند که تحت آموزش‌های ویژه با امکانات لازم قرار می‌گیرند.

صادقی گفت: افتتاحیه رقابت‌های شطرنج و تکواندو المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور ساعت ۱۰ صبح فردا، اول آذر در سالن بزرگ یادگار امام رشت برگزار خواهد شد.

معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان گیلان تصریح کرد: در رشته تکواندو ۴۰۰ نفر در قالب ۳۴ تیم و در رشته شطرنج ۳۱۰ نفر در قالب ۳۲ تیم به رقابت می‌پردازند، مسابقات تکواندو طی دو روز و مسابقات شطرنج طی ۵ روز برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: امیدواریم برگزاری اینگونه المپیادها تداوم داشته باشد و این استعدادهای ورزشی رها نشوند و ضمن بهره مندی از امکانات ورزشی رایگان، بتوانند پرچم پرافتخار کشورمان را در میادین جهانی به اهتزاز درآورند.

صادقی گفت: نمایندگانی از گیلان هم در ۳۰ رشته ورزشی جهت شرکت در این دوره از مسابقات به دیگر استان‌ها اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه فک کاسپین و شهرک تاریخی ماسوله و تالاب بین‌المللی انزلی نماد این رقابت‌ها در گیلان است، خاطرنشان کرد: به‌منظور حفاظت از محیط‌ زیست و جلوگیری از انقراض گونه‌ در حال انقراض، فک کاسپین به عنوان یکی از نمادهای استان در این المپیاد در نظر گرفته شده است.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false