×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، با اشاره به راه اندازی اداره کل راه آهن براساس تاکید استاندار گیلان، عنوان کرد: مدیرکل راه آهن گیلان به زودی معرفی می شود تا بتوانیم ساماندهی های لازم را برای تردد مسافران به انجام برسانیم.

محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی مسکن مهر شهر رشت، اظهار کرد: دولت اجرای زیرساخت های پروژه مسکن مهر از جمله خیابان بندی، برق، آب و فاضلاب و مجموعه خدماتی که ساکنان بعد از اتمام واحدهایشان باید تحویل بگیرند را تقبل کرده است.

وی مسکن مهر را مسکن خصوصی دانست که در قالب شرکت تعاونی و یا به صورت فردی آماده می شود و گفت: با این وجود تامین زیرساخت های مسکن مهر بر عهده دولت است و مقرر شده تا پایان سال ۹۷ اقدامات لازم صورت بگیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، با اشاره به وقوع سیل اخیر در گیلان، یادآور شد: همانطور که به خسارت دیدگان سیل و افراد تحت پوشش کمیته امداد قول دادم، مطالبات آنان پرداخت شد لذا در صورت تعیین اعتبار لازم جهت تکمیل مسکن مهر، متعهد می شوم تا پایان آبان بودجه مشخص شده را اختصاص دهم.

مشاور رئیس جمهور، به وضعیت پروژه تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر رشت اشاره کرد و گفت: تا ظرف یک ماه آینده اعتبار لازم جهت بهره برداری از بخشی از تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر که حدود ۱۲٫۵ درصد از فاضلاب رشت را تصفیه می کند، پرداخت خواهیم کرد. امیدوارم تا پایان امسال این پروژه تکمیل شود.

وی همچنین از ایستگاه مرکزی راه آهن بازدید کرد و متذکر شد: این پروژه قرار است رشت را به شبکه ریلی سراسری و بین المللی وصل کند لذا اهمیت اجتماعی، اقتصادی، فنی و سیاسی این پروژه بر کسی پوشیده نیست و باید توجه ویژه ای برای آن قائل شویم. به همین مذکور همواره در سفرهای خود به گیلان یکی از برنامه هایم را بازدید، پیگیری و ارزیابی پیشرفت کار این پروژه قرار می دهم تا مشکلات را بررسی کنم.

نوبخت ادامه داد: آنچه که مربوط به تامین مالی پروژه راه آهن گیلان است، دولت از هیچ چیزی فروگذار نخواهد کرد و سعی می کنیم چه به صورت نقدی و چه از طریق اسناد خزانه و حتی در برخی از موارد با انجام اصلاحیه هایی توسط هیئت وزیران، اعتبار لازم را تخصیص دهیم. امیدواریم تکمیل این پروژه بیش از این طول نکشد و آخرین بازدید من از راه آهن باشد و استفاده مردم از قطار برای سفر به گیلان صورت بگیرد.

وی روند کار را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تاخیر این پروژه به دلیل مشکلاتی است که در معابر کوهستانی وجود داشت و قابل توجیه بود، اما باید زیباسازی و محوطه سازی های لازم برای ایستگاه قطار انجام شود.

نوبخت اضافه کرد: سال گذشته همدان و کرمانشاه را به شبکه سراسری وصل کردیم و امسال آذربایجان غربی و گیلان هم ان شاءلله به شبکه سراسری وصل خواهند شد. ما می توانستیم خط آهن ارومیه را افتتاح کنیم، اما به دلیل تقارن با ایام اربعین حسینی به تاخیر افتاد و پس از آن راه آهن گیلان به بهره برداری می رسد. قطاری که اولین بار از تهران به اینجا می آید به صورت وی.آی.پی، خانواده های معظم شهدا را به میزبانی سازمان برنامه و بودجه میهمان مشهد خواهد کرد و بعد از آن عبور و مرور عمومی صورت می گیرد.

این مقام مسئول، با اشاره به راه اندازی اداره کل راه آهن براساس تاکید استاندار گیلان، عنوان کرد: مدیرکل راه آهن گیلان به زودی معرفی می شود تا بتوانیم ساماندهی های لازم را برای تردد مسافران به انجام برسانیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان ادامه داد: ایستگاه تکمیلی در داخل شهر قرار خواهد گرفت، اما این محوطه امکان ایجاد پروژه های جنبی و هزاران فرصت شغلی را فراهم می کند. استاندار گیلان نیز خواستار استفاده از خودروهای پلاک منطقه آزاد برای استفاده مردم در این ایستگاه شده است که استقبال کردیم. همچنین واگن های وی.آی.پی در نظر گرفته شده تا مسافران نسبت به استفاده از مسیر ریلی رغبت بیشتری داشته باشند.

نوبخت اضافه کرد: راه اندازی راه آهن و فعال شدن ایستگاه موجب افزایش گردش های درون شهری و درون استانی می شود و در نهایت لبخند رضایت را بر لبان مردم خوب گیلان خواهد نشاند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false