×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

مدیرعامل شرکت بریتیش پترولیوم که دوهفته پیش از تحریم‌های نفتی علیه ایران معاف شده بود، اعلام کرد: این شرکت با سازوکاری که اروپایی‌ها برای حفظ تجارت و مبادلات خود با ایران ایجاد می‌کنند، همراه نخواهد شد چرا که این ریسک بزرگی است.

باب دادلی مدیرعامل شرکت انگلیسی بی‌پی به تازگی اعلام کرده که با سازوکار اروپایی‌ها برای حفظ همکاری با ایران همراه نخواهد شد. دادلی گفته است پیوستن به این سازوکار و انجام مبادلات با ایران یک ریسک بزرگ است.

 شرکت انگلیسی بریتیش پترولیوم در میدان گازی «رهام» مشترکی با ایران و انگلیس فعالیت می‌کند،‌این میدان گازی در ۴۰۰ کیلومتری شهر ابردین در آب‌های ساحلی اسکاتلند در دریای شمال قرار دارد.

دادلی همچنین درباره قیمت نفت نیز اعلام کرد که قیمت فعلی ۸۰ دلار در هر بشکه برای جهان پیامد خوبی ندارد.

وی گفته است: من معتقدم که در ادامه کشورهای تولید کننده و مصرف کننده به تعادلی خواهند رسید.

مدیرعامل شرکت انگلیسی بریتیش پترولیوم نظر خود را درباره آینده قیمت چنین گفته است: «به نظر من قیمت نفت در محدوده ۵۰ تا ۶۰ دلار مناسب است و جهان با این قیمت نفت می‌تواند کنار بیاید.»

مدیرعامل بی‌پی گفته است اقتصادهای در حال توسعه و نوظهور نظیر هند، آفریقای شمالی و یا ترکیه در حال حاضر با افزایش بی‌سابقه قیمت بنزین مواجه هستند چرا که ارزش پول آنها نسبت به دلار کاهش یافته و قیمت نفت در بازارهای جهانی بسیار بالاست.

به اعتقاد مدیرعامل بریتیش پترولیوم قیمت نفت به صورت تصنعی بالاست و دلیل عمده آن کاهش تولید نفت ونزوئلا و تحریم‌های نفتی علیه ایران است.

دادلی معتقد است که پس از فروکش تنش‌های ژئوپلیتیکی قیمت نفت دوباره به محدوده ۶۰ تا ۶۵ دلار برمی‌گردد.

گفتنی است؛ آمریکا حدود ۲ هفته پیش به شرکت بریتیش‌پترولیوم و سریتا انرژی مجوز جدیدی برای ادامه فعالیت میدان گازی دریای شمال داد که بخشی از آن در مالکیت ایران است. این مورد یکی از معافیت‌های نادری است که دولت ترامپ در آستان اجرایی شدن تحریم های نفتی ایران اعطا کرده است. سریتا انرژی در بیانیه‌ای اعلام کرده بود این تمدید معافیت به شرکت سریتا اجازه می‌دهد که فرآیند انتقال مالکیت سهام بریتیش پترولیوم در میادین گازی رهام، بروس و کیت به شرکت سریتا تکمیل شود. این مجوز جدید مشروط به ایجاد حسابی است که تمامی عایدی از این میدان تازمانی‌که تحریم‌ها پابرجاست در آن واریز شود. سریتا اعلام کرد این مجوز تا ۳۱ اکتبر ۲۰۱۹ معتبر است و ممکن است به محض درخواست دوباره تمدید شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false