×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳ تیر - ۱۴۰۳  
true
false

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل ها، با بیان اینکه در سال جاری ۱۹ حوزه آبخیز در گیلان را تحت پوشش پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری داریم، یادآور شد: امیدواریم با اجرایی شدن این پروژه ها از وقع سیل و خشکسالی جلوگیری کنیم.

ابوالقاسم حسین پور با اشاره به حضور اکیپ کارشناسی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در استان های شمالی پیرو سیل اخیر، اظهار کرد: بررسی ها نشان داد مناطقی که در آنجا عملیات آبخیزداری انجام شده، کمترین میزان خسارت را دیده اند و این به اذعان مقامات محلی اعم از فرمانداران و شهرداران و مردم بوده است.

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گیلان، اقدامات آبخیزداری و آبخوانداری را یک عمل پیشگیرانه در سطح حوزه های آبخیز دانست و افزود: در سیلاب های اخیر شاهد هستیم که متاسفانه شدت بارش ها در شمال کشور روند افزایشی داشته که ناشی از نوسانات اقلیمی و آب و هوایی است.

وی با بیان اینکه اقدامات آبخیزداری و آبخوانداری باعث کاهش ریسک سیل و خطرپذیری مناطق می شود، تصریح کرد: ما در برنامه امسال به طور ویژه برای استان های سیلخیر از جمله گیلان اعتبارات خوبی را از محل صندوق توسعه ملی پیش بینی کردیم.

این مقام مسئول، از رشد دو برابری اعتبارات پروژه های آبخیزداری که معادل ۱۵ میلیارد تومان است خبر داد و خاطرنشان کرد: با تفاهم نامه ای که بین ریاست سازمان جنگل ها و استاندار گیلان به امضا رسید، اعتبار پروژه های آبخیزداری استان گیلان را از محل منابع ملی و استانی به بیش از ۳۰ میلیارد تومان  افزایش دادیم تا بتوانیم در بحث سیل و پیشگیری از آن وقوع سیلاب در حوزه های آبخیز بالادست جلوگیری کنیم.

حسین پور، با بیان اینکه در سال جاری ۱۹ حوزه آبخیز در گیلان را تحت پوشش پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری داریم، یادآور شد: امیدواریم با اجرایی شدن این پروژه ها نه تنها از وقع سیل جلوگیری کنیم، بلکه با احیای پوشش گیاهی و احداث سازه های آبخیزداری به ویژه سازه های سرشاخه گیر که محموله سیل اعم از درختان افتاده را کنترل می کند و اجازه ورود به پایین دست را نمی دهد، افزایش بهره مندی از نزولات آسمانی جهت تامین منابع آبی و بالا بردن توان محیطی مناطق برای مقابله با خشکسالی را ممکن سازیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false