×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور ؛ نخستین کارگروه ملی احیای تالاب بین المللی انزلی، ساماندهی دو رودخانه زرجوب و گوهررود برگزار شد

نخستین کارگروه ملی احیای تالاب بین المللی انزلی، ساماندهی دو رودخانه زرجوب و گوهر رود و همچنین آزادسازی حریم ساحل در گیلان با حضور سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور، اسدالله عباسی استاندار گیلان، سید امیر حسین علوی شهردار رشت و دیگر مدیران استانی و شهری عصر روز دوشنبه ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۰ برگزار شد.
به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت –  در ابتدای این نشست پیرامون موضوع ساماندهی دو رودخانه زرجوب و گوهررود رشت بحث و بررسی شد و مبلغ ۵۵۰ میلیارد تومان برای ساماندهی فاضلاب ورودی به این دو رودخانه تخصیص یافت.
معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه تا پایان امسال بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساماندهی این دو رودخانه به استان تزریق می شود، افزود: اجرای کل طرح باید تا خرداد ۱۴۰۲ به پایان برسد و وزارت نیرو موظف است از فردا مناقصه جذب یک پیمانکار قوی را برگزار نماید.
دکتر سید صولت مرتضوی افزود: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات تخصیصی به ساماندهی فاضلاب دو رودخانه گوهررود و زرجوب رشت از محل اعتبارات سفر اخیر هیات دولت به  گیلان تامین می شود و ۳ هزار میلیارد دیگر نیز از محل ماده ۵۶ قانون بودجه تخصیص می یابد.
شهردار رشت نیز در این نشست در گزارشی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۶ هزار متر از حریم مسکونی ۲۷۶ هزار متر مکعب این دو رودخانه خریداری و آزاد شده است، اظهار داشت: اگر دولت برای آزادسازی بقیه واحدهای مسکونی حریم این دو رودخانه معادل ۲۰۰ هزار متر مربع  کمک کند، شهرداری نیز به همان میزان کمکهای دولتی برای آزادسازی حریم آنها اعتبار تخصیص دهد.
سید امیر حسین علوی تصریح کرد: برای خریداری و آزادسازی حریم دو رودخانه زرجوب و گوهررود، امروز بین ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
اجرای کل طرح تا خرداد ۱۴۰۲، جذب پیمانکار قوی توسط وزارت نیرو پس از برگزاری مناقصه، مهار و ساماندهی ۷۰ درصد فاضلاب کلانشهر رشت با اجرای این طرح از جمله مباحثی بود که در این نشست مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false