×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

طرز تهیه تارتلت اعیانی برای روزه‌داران لاکچری

«افطار به خودت حسابی برس! باید جون بگیری!» در ماه رمضان اینکه شما بعد از ساعت‌ها گرسنگی چه مواد غذایی به بدنتان می‌رسانید خیلی اهمیت دارد. خرما به عنوان یکی از مواد مغذی که هم قند و انرژی لازم را برای شما تامین می‌کند و هم خواص زیادی دارد همیشه در ماه رمضان مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد. برای اینکه خرما را به صورت عادی و معمولی مصرف نکنید دستورهای زیادی وجود دارد که هم برای مهمانی‌های افطار شما مناسب است و هم اشتهابرانگیز است و تنوع زیادی دارد. تارتلت همان «مینی تارت» است و «تارت مینیاتوری» هم به آن گفته می‌شود. تارتلت در اصل یک نوع شیرینی کوچک است که طعم و مواد مورد استفاده در آن شبیه مواد تارت است. می‌توانید تارتلت را در طعم‌های مختلف و با مواد متنوعی که روی آن چیده می‌شود، درست کنید.

طرز تهیه تارتلت اعیانی برای روزه‌داران لاکچری

 تارتلت خرما یکی از آن خوراکی‌هایی است که باید حتما در ماه رمضان آن را درست کنید و از طعم خوب آن لذت ببرید. باز کردن روزه بعد از چند ساعت گرسنگی با آن انرژی رفته را کاملا به شما برمی‌گرداند. از آنجا که به صورت تک نفره آماده می‌شود قابلیت حمل و نقل هم دارد و برای سرو کردن بسیار راحت است.

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
کره ۱۲۰ گرم
آرد شیرینی پزی ۲۰۰ گرم
پودر قند ۶۰ گرم
زرده تخم مرغ یک عدد
وانیل ¼ قاشق چایخوری

مواد لازم برای داخل تارتلت خرما

ماده غذایی مقدار
خرمای پوست گرفته و بدون هسته ۳۰۰ گرم
کره به دمای محیط رسیده ۱۵ گرم
پودر دارچین  ½ قاشق چایخوری
پودر هل ½ قاشق چایخوری
پنیر ماسکار پونه ۱۰۰ گرم
شیرعسلی ۱۵۰ گرم

طرز تهیه:

در ابتدا به سراغ آماده کردن خمیر تارتلت بروید. کره‌ای را که در دمای محیط گذاشته‌اید و کمی نرم شده است به همراه پودر قند الک شده در ظرفی بریزید و آن را هم بزنید تا زمانی که کاملا پوک بشود.

زرده تخم مرغ و وانیل را هم اضافه کنید و به کار هم زدن ادامه بدهید تا ترکیبی یکدست به وجود بیاید.

آرد را یکی دو بار الک کنید و حالا با نوک انگشتانتان کم کم به مواد اضافه کنید. فرق درست کردن خمیر تارت با کیک‌های دیگر در همین قسمت است. لازم نیست از همزن یا قاشق و چنگال استفاده کنید بلکه باید آرد را به صورت تدریجی داخل مواد بریزید و از انگشتانتان کمک بگیرید. با این حرکت خمیر شما شبیه به خرده نان می‌شود. باز هم همین راه را ادامه بدهید تا بافت آن یکدست و منسجم بشود. علت اینکه از نوک انگشت استفاده می‌شود در حرارت نداشتن آن قسمت است! اگر با کف دست آن را ورز بدهید حرارت دستتان باعث می‌شود خمیر شما به روغن بیفتد و این کیفیت خمیر را خراب خواهد کرد و باعث سفت و خشک شدن آن می‌شود. در کل این خمیر نیاز به ورز دادن زیاد ندارد. فقط در حد مخلوط شدن کفایت می‌کند.

طرز تهیه تارتلت اعیانی برای روزه‌داران لاکچری

برای اینکه تارت‌ها را آماده کنید دو راه دارید. یا از قالب‌های تک نفره تارت استفاده کنید یا از قالب مافین که به صورت ۶ خانه یا ۱۲ یا ۲۴ خانه‌ای موجود است بهره بگیرید. از خمیر به اندازه گلوله‌های کوچک که هرکدام حدود ۳۰ گرم باشد جدا کنید و آنها را دانه دانه با دست حالت بدهید تا داخل آنها گود شود. می‌توانید از دسته وردنه هم برای خالی کردن و شکل دادن داخل تارت‌ها استفاده کنید. به همین شکل تمام قالب‌ها را پر کنید.

طرز تهیه مواد میانی تارتلت:

خرماها را که پوست گرفته و هسته‌هایشان را هم درآورده‌اید داخل مخلوط کن بریزید و دستگاه را روشن کنید تا همه با هم یکدست ترکیب شوند. حالا نوبت به کره می‌رسد. آن را هم دما با محیط کرده و به خرماها اضافه کنید. پودر دارچین و پودر هل را هم به میان بیاورید. مواد شما باید کاملا ترکیب شده و نرم باشد. حالا از یک قیف یک بار مصرف کمک بگیرید و مواد را داخل آن ریخته و با آن وسط همه تارتلت‌ها را پر کنید. حدود ۲/۳ از تارتلت‌ها باید از این مواد ریخته بشود و با کمک پشت یک قاشق کوچک سطح آنها را صاف کنید.

در یک کاسه پنیر ماسکارپونه را به همراه شیرعسلی مخلوط کنید تا کاملا یکدست بشود. بهتر است برای این کار از همزن کمک بگیرید و بعد از اینکه آماده شد روی خرماها را از آن پر کنید. برای این کار هم می‌توانید از قیف یک بار مصرف استفاده کنید و هم با قاشق کوچک به آرامی انجام بدهید.

فر را از قبل به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه گرم کنید. دمای آن هم ۱۸۰ درجه باشد کاملا مناسب است. قالب تارتلت‌ها را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در فر بگذارید و وقتی روی آنها طلایی شد تارتلت‌های جذاب شما آماده است.

بعد از اینکه از فر خارج کردید اجازه بدهید خنک بشوند و بعد از قالب‌ها دربیاورید.

برای تزیین تارتلت‌ها می‌توانید از پودر پسته استفاده کنید. در صورت تمایل قبل از اینکه قالب را در فر بگذارید می‌توانید از پرک بادام یا گردوی خرد شده هم استفاده کنید. این قسمت کاملا سلیقه‌ای است.

نکات قابل توجه:

از کره گیاهی استفاده نکنید!

برای جدا کردن پوست خرماها آنها را به مدت ۵ دقیقه در آب جوش بگذارید و بعد داخل آب سرد بریزید. با این کار به راحتی پوست آنها جدا خواهد شد. حتما قبل از اینکه مخلوطشان کنید داخل یک آبکش بگذارید تا آب اضافی آنها گرفته شود.

بعد از اینکه تارتلت‌ها خنک شد آنها را در ظرفی دربسته نگهداری کنید.

خمیر تارت را بعد از آماده کردن می‌توانید چند روز در یخچال نگهداری کنید و قبل از استفاده آن را در محیط بگذارید. با این روش می‌توانید بارها تارتلت را به راحتی درست کنید.

در صورت عدم دسترسی به پودر قند، می‌توانید از شکر آسیاب شده استفاده کنید.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false