×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

گیلان تا ۵ درجه گرم می‌شود

براساس جدول پیش بینی هواشناسی گیلان؛ از با شکل‌گیری جریانات جنوبی استان به تناوب وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها گاهی شدید، افزایش دما و در برخی نواحی جلگه ای مه گرفتگی تا ظهر سه‌شنبه دور از انتظار نیست؛ ضمن اینکه طی این مدت از سمت عرض های جنوبی به استان ممکن است شاهد گرد و خاک در استان باشیم.
هواشناسی گیلان همچنین پیش بینی کرد که ممکن است طی همین مدت در برخی ساعات و بعضی مناطق به‌ویژه در ارتفاعات و دامنه ها شرایط برای بارش های پراکنده و رعد و برق نیز مهیا خواهد بود.
جدول پیش بینی هواشناسی گیلان نشان میدهد، بیشترین دمای استان که روز گذشته (یکشنبه) در رودبار ۲۸درجه سانتیگراد ثبت شد، برای امروز دوشنبه به ۳۳درجه سانتیگراد خواهد رسید.
همچنین دمای رشت نیز که دیروز تا ۲۵ درجه سانتیگراد گرم شده بود، انتظار می رود امروز با پنج درجه افزایش به ۳۰ درجه سانتیگراد برسد.
طی مدت فعالیت این سامانه جوی و وزش باد گرم در برخی ساعات شدید احتمال دارد سقوط اجسام از ارتفاع، شکستن درختان، گسترش آتش سوزی احتمالی جنگل‌ها و مراتع ،آبگرفتگی منطقه ای و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، برخورد صاعقه ،کاهش کیفیت هوا و دید افقی ناشی از گرد و خاک از مخاطرات فعالیت پدیده جوی در استان اتفاق بیفتد.
هواشناسی گیلان همچنین توصیه کرد که در این مدت از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی و انجام فعالیت های کوهنوردی پرهیز شود.
براساس جدول پیش بینی هواشناسی گیلان، به تدریج از سه‌شنبه با نفوذ توده هوای ناپایدار و شمالی شدن جریانات هوا ؛ آسمان استان ابری، مه آلود ، بارانی به همراه وزش باد و کاهش دما تا پنجشنبه مواجه خواهد بود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false