×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

تاکید استاندار گیلان بر تزریق دز سوم واکسن

رئیس ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گیلان در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به قرار گرفتن ۵ شهرستان استان در وضعیت آبی کرونایی، بر تزریق دز سوم واکسن از سوی شهروندان و نیز پرهیز از عادی‌انگاری تأکید کرد و گفت: لازمست شرایط برگزاری امتحانات حضوری مدارس و دانشگاه‌ها با رعایت توصیه‌های بهداشتی، مهیا شود.
دکتر اسدالله عباسی افزود: خوشبختانه با همراهی مردم و تلاش مسئولان متولی و اخلاص نیرو‌های جهادی، آمار ابتلا و فوتی‌های استان به حداقل رسیده و امیدوارم با همت همگان، این روند به زودی به عدد صفر برسد.
رئیس ستاد استانی مقابله با کرونای گیلان بر تداوم رفتار‌های پیشگیرانه و توجه به توصیه‌ها و رعایت موازین بهداشتی به‌ویژه در مراکز تجمعی و آموزشی تأکید کرد.
وی خودداری از عادی انگاری را مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه عملکرد مثبت در همه بخش‌ها با اتحاد و همدلی میسر می‌شود، گفت: آموزش و پرورش گیلان، برای تقویت بنیه علمی و با هدف جلوگیری از افت کیفیت یادگیری و رفع خلاها، دوره‌های آموزشی با عنوان پایگاه‌های تابستانی برای تمامی پایه‌های تحصیلی با اولویت مناطق محروم و با همکاری فرهنگیان و استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌هایی نظیر ورزش و جوانان، دانشگاه‌ها و نهاد‌های انقلابی و بسیج سپاه برگزار کند.
استاندار گیلان تاکید کرد: شرایط برگزاری امتحانات حضوری مدارس و دانشگاه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مهیا و تمهیدات لازم برای برگزاری امتحانات در فضای باز و یا فضای بسته با تهویه مناسب، اندیشیده شود.
دکتر عباسی با قدردانی از فعال سازی قرارگاه شهرستانی مدیریت کرونا در سراسر استان که منجر به افزایش شهرستان‌های آبی در رنگ بندی جدید شده، افزود:همچنان فرمانداران با تاکید بر تزریق دز سوم واکسن و حتی تزریق دز چهارم برای گروه‌های اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت کرونا و جلوگیری از عادی انگاری؛ بر تداوم رعایت موازین بهداشتی اهتمام داشته باشند و با ناقضان توصیه‌های بهداشتی که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند، برخورد کنند.
وی همچنین بر برگزاری دوره‌های آموزشی برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با هدف رعایت موازین بهداشتی و نیز اطلاع رسانی مناسب به اصناف برای اخذ کد (QR) تاکید و تصریح کرد: انتظار می‌رود همگان بویژه مسئولان بصورت میدانی، جهادی و انقلابی پای کار باشند و هماهنگونه که کارنامه دولت سیزدهم در مدیریت کرونا ارزشمند بوده، این مهم استمرار یابد.
استاندار گیلان با اشاره به گزارشات واصله در خصوص مشکلات افراد تحت پوشش بیمه آتیه سازان و بیمارستان‌های خصوصی و حوزه عملکرد علوم پزشکی و بیمه سلامت، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری را مکلف کرد با قید فوریت جلسه تخصصی رفع و بررسی ویژه این مشکل را با حضور مسئولان امر برگزار کند تا هیچ وقفه‌ای در خدمات دهی به مردم در این بخش نیافتد.
دکتر عباسی به بازدید میدانی خود از طرح در دست اجرای جمع آوری فاضلاب در نخودچر رشت نیز اشاره و اضافه کرد: دولت در بخش مدیریت پسماند و فاضلاب، افزایش ظرفیت تبدیل شیرابه‌های سراوان به آب مصارف کشاورزی و راه اندازی تصفیه خانه‌های بیمارستانی جدیت دارد و اعتبارات لازم برای نهاد‌های مسئول را در نظر گرفته و باید به صورت جدی و عملیاتی در این بخش اقدام کنند.
در این جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد کرونا گیلان و تعدادی از فرمانداران شهرستان‌های استان که بصورت ویدئو کنفرانس حضور داشتند، گزارش‌هایی از فعالیت‌های انجام شده ارائه کردند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false