×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

اگر این نشانه‌ها را در باتری لپ تاپ یا موبایل خود دیدید، سریع فرار کنید!

این روزها باتری های قابل شارژ در همه چیز از لپ تاپ و موبایل گرفته تا ریش‌تراش و اسباب‌بازی دیده می‌شوند. کافیست نگاهی به اطراف خود بکنید تا تعداد زیادی از این دستگاه‌ها را مشاهده کنید. خوشبختانه شرکت‌های تولید کننده باتری به ایمنی کاربر اهمیت می‌دهند و به همین خاطر به ندرت شاهد آتش گرفتن باتری هستیم.

اما به ندرت به معنی هرگز نیست و گاهی اوقات ممکن است یک باتری منفجر شود یا آتش بگیرد. خبر خوب اینکه معمولا از روی برخی نشانه‌ها می‌توان متوجه شد که باتری وضعیت مناسبی ندارد و بهتر است هرچه زودتر فکری به حالش بکنید. با گجت نیوز همراه باشید تا به نشانه‌های هشدار دهنده باتری لپ تاپ یا موبایل بپردازیم.

نشانه‌های هشدار دهنده باتری لپ تاپ یا موبایل
داغ شدن شدید

اگر دستگاه ناگهان و بدون دلیل خاصی فوق‌العاده داغ شد، باید آن را یک نشانه خطرناک از سمت باتری بدانید. در این حالت بهتر است فورا از گوشی یا لپ تاپ خود فاصله بگیرید.

ورم کردن

اگر باتری لپ تاپ یا گوشی شما مشکل داشته باشد، ممکن است ورم کرده و کمی نمایشگر را به سمت بیرون هل دهد. در مورد لپ تاپ‌ هم احتمالا شاهد خم شدن یا حتی باز شدن قاب آن خواهید بود.

بوی بد یک ماده شیمیایی
نشانه خطرناک دیگر حس کردن یک بوی بد از دستگاه است. البته این نشانه شاید لزوما به باتری مربوط نباشد، ولی در کل حس کردن بوی یک ماده شیمیایی به معنی یک مشکل مهم و جدی است.

دود
این یکی نیازی به توضیح ندارد. اگر از دستگاه دود بلند شد، آن را خاموش کرده و فورا پیش تعمیرکار ببرید.

مشکل در شارژ باتری

اگر گوشی، لپ تاپ یا یک گجت دیگر به خوبی شارژ نشود، احتمالا با مشکلی در باتری طرف هستید. البته نمی‌توان گفت که صرفا به خاطر این نشانه، باتری دستگاه شما در خطر انفجار قرار دارد؛ ولی برای اطمینان بیشتر و جلوگیری از مشکلات جدی‌تر، بهتر است دستگاه را چک کنید.

نشت مایعات
ممکن است در هنگام استفاده از لپ تاپ متوجه نشت مایعات از داخل دستگاه شوید. در صورتی که مایع اشاره شده از باتری لپ تاپ باشد، می‌توان گفت که باتری آسیب جدی دیده و باید فورا تعویض شود. همچنین باید قسمت‌های دیگر دستگاه را بررسی کنید تا مشکل به صورت کامل برطرف گردد.

ضربه شدید
این مورد را به هیچ وجه دست کم نگیرید. گاهی اوقات لپ تاپ یا گوشی از دست شما به زمین می‌خورد که در نتیجه آن ممکن است قاب بشکنند یا کمی خم شود. در این حالت حتما باید احتمال آسیب جدی به باتری را در نظر بگیرید تا در آینده غافلگیر نشوید.

واکنش به آتش گرفتن باتری لپ تاپ یا گوشی

اگر با هرکدام از نشانه‌های بالا مواجه شدید، بهتر است دیگر از دستگاه استفاده نکرده و در اولین فرصت آن را به تعمیرکار نشان دهید. در این فاصله نیز دستگاه را در یک محیط امن قرار دهید که حتی در صورت آتش گرفتن نیز خطری را متوجه دیگر افراد نکند.

همچنین اگر دستگاه شما آتش گرفت، هرگز روی آن آب نریزید؛ زیرا شرایط را بدتر می‌کند. در این مواقع استفاده از کپسول‌های اطفاء حریق بهترین راه حل است. البته اگر به هر دلیلی آتش گسترش پیدا کرد، از محوطه خارج شده و با آتشنشانی تماس بگیرید.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false