×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

توصیه‌های مهم مرکز بهداشت قم درباره بیماری سرخک

دکتر محبی هوشیاری، رئیس مرکز بهداشت قم همشهریان در پیشگیری از شیوع بیماری سرخک در استان را بسیار مهم ارزیابی نمود و گفت: بهترین راه مقابله با این بیماری انجام واکسیناسیون و گزارش فوری موارد مشکوک به سرخک جهت انجام مداخلات بهداشتی توسط کارشناسان مرکز بهداشت است.
وی افزود: تمام افرادی که سابقه واکسیناسیون سرخک را از بدو تولد نداشته اند و نیز کلیه اتباع غیرایرانی ۹ ماه تا ۳۰ سال بدون توجه به دریافت و یا عدم دریافت واکسن در گذشته جهت انجام واکسیناسیون سرخک به پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت در شهر و روستا مراجعه نمایند.
دکتر محبی بیان کرد: واکسن سرخک در قالب واکسن سه‌گانه MMR که واکسن ترکیبی علیه بیماری‌های سرخک، سرخجه و اوریون است در ۲ نوبت در سنین ۱۲ و ۱۸ ماهگی به کودکان تزریق می‌شود لذا از عموم مردم استان خواهشمندیم اگر کودک زیر پنج سال دارند و واکسیناسیون کودکشان به تاخیر افتاده، هرچه سریع‌تر نسبت به تزریق واکسن سرخک اقدام کنند.
رئیس مرکز بهداشت قم در خصوص علائم بیماری ویروسی سرخک گفت: بیماری سرخک که با علائم تب و بثورات جلدی قرمز رنگ ظاهر می‌شود و با علائم تنفسی، سرفه و آبریزش بینی و همچنین قرمز شدن مخاط چشم همراه است، بسیار مسری بوده و از طریق تنفس منتقل می‌شود.
وی عنوان کرد: مبتلایان به سرخک یا کسانی که علائم مشکوک به سرخک دارند باید طی ۴ تا ۹ روز بعد از شروع بثورات پوستی قرمز رنگ در منزل استراحت کنند و در صورت نیاز به خروج از منزل از ماسک تنفسی جراحی استفاده نمایند.
دکتر محبی بیان کرد: طول مدت بیماری در اطرافیان و نزدیکان، افراد حساس فامیل و خانواده مانند نوزادان، زنان باردار و کسانی که واکسن نزده اند اجازه ملاقات با بیمار را ندارند و سایر افراد در صورت تزریق واکسن و رعایت احتیاطات لازم از جمله استفاده از ماسک می‌توانند به مراقبت از بیمار بپردازند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false