×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

اولین گوشی اندرویدی با شارژ مغناطیسی معرفی شد

 گوشی نوبیا Z40 پرو به‌همراه نسخه‌ی ویژه‌ی این محصول با نام Gravity برای بازار چین معرفی شد. نسخه‌ی Gravity این گوشی از فناوری شارژ مغناطیسی بهره می‌برد.

نوبیا ‌Z40 پرو در چین معرفی شد. این محصول اولین گوشی هوشمندی است که از دوربین ۶۴ مگاپیکسلی سونی IMX787 با لنز ۳۵ میلی‌متری بهره می‌برد. نسخه‌ی محدود موسوم به Gravity این محصول نیز اولین گوشی اندرویدی مجهز به فناوری شارژ بی‌سیم مغناطیسی است.

به گزارش جی‌اس‌ام آرنا، نوبیا Z40 پرو از نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی امولد با وضوح Full HD پلاس، نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز و پوشش ۱۰۰ درصد طیف رنگی DCI-P3 بهره می‌برد. نوبیا اعلام کرده روشنایی این گوشی به ۱۰۰۰ نیت می‌رسد.

نوبیا Z40 پرو از جدیدترین و بهترین تراشه‌ی کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ نسل یک بهره می‌برد. این گوشی در سه مدل با رم هشت گیگابایت، ۱۲ گیگابایت و ۱۶ گیگابایت عرضه می‌شود. گزینه‌های ذخیره‌سازی این دستگاه نیز شامل مدل ۱۲۸ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت و یک ترابایتی است. در مجموع پنج ترکیب مختلف از این دستگاه روانه‌ی بازار خواهد شد.

سه دوربین در بخش پشتی نوبیا Z40 پرو تعبیه شده است. نوبیا به دوربین جدید ۶۴ مگاپیکسلی خود افتخار می‌کند. دوربین فوق‌عریض این گوشی نیز ۵۰ مگاپیکسلی است و نهایتاً یک دوربین هشت مگاپیکسلی پریسکوپی با قابلیت بزرگ‌نمایی اپتیکال پنج برابری ترکیب سیستم دوربین اصلی این دستگاه را تکمیل می‌کند. دوربین سلفی این گوشی نیز ۱۶ مگاپیکسلی است.
 

 

قابلیت شارژ مغناطیسی به‌طور برجسته در صفحات تبلیغاتی نوبیا Z40 پرو به‌چشم می‌خورد، اما در واقعیت همه‌ی مدل‌های این گوشی از این ویژگی بهره نمی‌برند. مدل محدود موسوم به Gravity نوبیا Z40 پرو به‌طور اختصاصی به این قابلیت مجهز شده است اما باتری آن نسبت به باتری مدل استاندارد این محصول کوچک‌تر بوده و ۴۶۰۰ میلی‌آمپرساعت ظرفیت دارد. این محصول همچنین از فناوری شارژ سریع ۶۶ وات پشتیبانی می‌کند و قیمت آن نیز کمی بیشتر است.

مدل استاندارد Z40 پرو از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد و از شارژ سیمی ۸۰ واتی نیز پشتیبانی می‌کند، اما همان‌طور که اشاره شد از فناوری شارژ مغناطیسی بی‌بهره است. این گوشی همچنین به‌طور پیش‌فرض سیستم‌عامل MyOS 12 مبتنی‌ بر اندروید ۱۲ را اجرا می‌کند.

نوبیا Z40 پرو از درگاه یواس‌بی ۳٫۱ با کانکتور یواس‌بی سی، NFC و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر بهره می‌برد. این دستگاه فاقد درگاه میکرو اس‌دی و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون است.

مدل پایه‌ی نوبیا Z40 پرو با رم هشت گیگابایت و حافظه‌ی ۱۲۹ گیگابایت با قیمت ۳۳۹۹ یوان (حدود ۵۳۸ دلار) به‌ فروش می‌رسد. ارزان‌ترین نسخه‌ی مدل Gravity این گوشی نیز با رم ۱۲ گیگابایت و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت با قیمت ۴۲۹۹ یوان (حدود ۶۸۰ دلار) در‌ دسترس خریداران خواهد بود. هنوز هیچ اطلاعاتی در‌ مورد نسخه‌ی جهانی این محصول در‌ دسترس نیست

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false