×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

مقصر تصادف اتوبوس خبرنگاران مشخص شد

با توجه به اینکه موضوع تصادفات موضوع فنی است به کارشناسان فنی دادگستری ارجاع می شود و بر اساس نظرات کارشناسان دادگستری اتوبوس نقص فنی نداشته و سالم بوده و نیروی انتظامی نیز برای این وسیله نقلیه مجوز تردد صادر کرده است.

در رای هیات سه نفره کارشناسان آمده است: از نظر کارشناسی وسیله نقلیه دارای مدارک و استاندارهای لازم بوده است، اما راننده به منطقه ناآشنا بوده و برای سریع‌تر رسیدن به مقصد از مسیر ناایمن برای انتقال مسافران استفاده کرده است و برهمین اساس راننده مقصر اصلی حادثه تصادف شناخته شده است.

بازپرس با رسیدگی دقیق و اخذ نظر هیات سه نفره کارشناسان احراز کرده که تصادف ناشی از تخطی وتجاوز راننده اتوبوس از سرعت مطمئنه و نهایتا خارج شدن اتوبوس از کنترل وی و بروز حادثه شده است.

در خصوص قصور و تقصیر مدیران در بروز این حادثه براساس اعلام کارشناسان رسمی سه نفر از مدیران متهم پرونده را مجرم نشناخته است.

برهمین اساس، قرار قانونی درخصوص این پرونده صادر شده و از طریق سامانه‌ الکترونیکی به طرفین ابلاغ شده است.

گفتنی است، قرار صادره قابل اعتراض در محاکم کیفری است و طرفین و وکلای آنها حق اعتراض به قرار صادره در مراجع بالاتر را دارند.

دوم تیرماه بود که تعدادی از خبرنگاران محیط زیست برای بازدید از دریاچه ارومیه و برخی پروژه های زیست محیطی به دعوت سازمان حفاظت محیط زیست و ستاد احیای دریاچه ارومیه از تهران به ارومیه اعزام شدند که در جاده پیرانشهر به نقده بر اثر واژگونی اتوبوس دچار حادثه شدند.

در این حادثه ریحانه یاسینی خبرنگار ایرنا و مهشاد کریمی خبرنگار ایسنا جان باختند و ۲۱ خبرنگار دیگر مصدوم شدند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false