×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

مزرعه استخراج ارز دیجیتال میلیاردی در قم کشف شد!

تعداد بسیار زیاد ماینرهایی که در کشور در حال فعالیت هستند، بار بسیار زیادی را به شبکه تحمیل می‌کند که قطعی‌های مکرر برق در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰، موید همین مسئله است.

دستگاه‌های ماینر، به علت حجم بالای برق مصرفی‌، علاوه بر تحمیل بار اضافی به شبکه برق کشور و ایجاد مشکل قطعی برق برای شهروندان و دردسرهای متعاقب آن، با مصرف بی‌رویه انرژی به محیط زیست نیز آسیب می‌رسانند.

حالا بنابر اعلام روابط عمومی نیروی انتظامی استان قم، یک مزرعه استخراج رمزارز دیگر که در یک کوره آجرپزی در شهر قم واقع بوده و با استفاده از برق یارانه‌ای فعالیت می‌کرده، کشف شده است.

سردار سید محمود میرفیضی، فرمانده انتظامی شهر قم، اعلام کرد: ماموران ما از طریق منابع خبری و کار اطلاعاتی از وجود تعداد زیادی دستگاه ماینر در یک کارگاه آجرپزی واقع در شهر قم مطلع شدند.

وی افزود: در این مزرعه استخراج ارزهای دیجیتال، نود و هفت دستگاه ماینر کشف شده و به گفته کارشناسان، ارزش این مزرعه حدود یک میلیارد تومان برآورد می‌شود.

فرمانده انتظامی شهر قم در ادامه گفت: در بازرسی از مزرعه رمزارز مذکور، ماموران پلیس امنیت اقتصادی، یک نفر را به عنوان متهم شناسایی و دستگیر کردند.

وی در پایان گفت: از شهروندان درخواست می‌کنیم که در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک در این زمینه و هر فعالیت دیگری در زمینه کالای قاچاق، با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته و به ما اطلاع دهند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false