×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

شهردار رشت : علاقمندی سردار دلها به رشت برای همیشه در دل و جان همه رشتوندان ماندگار شد / امیدوارم شهر اولین ها به شهری ایده آل

تبدیل گردد

سید امیر حسین علوی شهردار رشت، ضمن پاسداشت ایام فاطمیه و سالروز شهادت سردار بزرگ اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی طی پیامی فرا رسیدن ۱۲ دی روز رشت را گرامیداشت.

  به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت – در متن این پیام آمده است :

                                                                                                  بسمه تعالی

 شهر رشت شهر اولین‌ها و خواستگاه نهضت آزادیخواهی، استبداد ستیزی، برائت از استکبار و رویش نهضت جنگل است، شهری که وجب به وجبش، کوچه‌ها و خیابانهایش معطر به نام شهدا در طول تاریخ دست کم یکصد سال اخیر است. شهری که از دیرباز تاکنون محل زایش علم و ادب، فرهنگ و هنر و محل پرورش بزرگان و عالمان برجسته دینی، هنری و علمی بوده است و به پشتوانه جوانان و مردم فرهنگ دوستش همچنان در ریل تحقق والاترین معیارهای تفاخر قرار گرفته و گام بر می‌دارد.

 و اما تقارن ۱۲ دی ماه هر سال که به نام بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر گیلک نشین جهان و به نام روز رشت نامگذاری شده است با ایام فاطمیه و دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت که با سالروز شهادت بزرگ سردار جهان اسلام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به اوج می‌رسد، ما را برای بازگو کردن بخشی از سخنان تاریخی این مرد الهی و مجاهد نستوه وا می‌دارد.

 سردار دلها، خطاب به رزمندگان گیلانی جبهه مقاومت در حلب فرمودند “حقیقتا سه ملاقاتم با گیلانی‌ها در دیر الزیتون، کنگره ۸ هزار شهید گیلان در رشت و شهر حلب، موجب شد که علاقمندی ویژه‌ای به گیلان‌ و به رشت پیدا کنم” بنده افتخار می‌کنم که یک رشتی هستم و حقیقتا این جمله سردار بزرگ اسلام، در دل و جان همه ما گیلانی‌ها و رشتوندان برای همیشه ماندگار شد.

 اینجانب ضمن گرامیداشت تقارن ۱۲ دی روز رشت با ایام فاطمیه و سالروز شهادت مجاهد خستگی‌ناپذیر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برای همه رشتوندان فهیم، شهیدپرور و عالم آرزوی توفیقات روز افزون دارم و امیدوارم در سایه استعانت از پروردگار متعال، مسئولیت‌ پذیری همه قشرها و با استفاده از داشته‌های غنی فرهنگی، هنری، گردشگری و اقتصادی ضمن عبور از همه فراز و نشیب‌ها، بتوانیم شهر اولین ها را به شهری ایده آل مبدل گردانیم‌.

 

سید امیر حسین علوی

شهردار رشت

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false