×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

مرخصی کرونایی و تعطیلی موقت دفاتر خدمات مسافرتی گیلان پایان یافت

حمید رضا آذرپور معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان اظهار کرد: وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی به دلیل همه گیری کرونا در مردادماه ۱۳۹۹ براساس بخشنامه ای در خصوص حمایت از کسب و کارهای حوزه گردشگری با مرخصی و یا تعطیلی تاسیسات گردشگری موافقت کرده بود که اینک به دلیل بهبود وضعیت کرونا و انجام واکسیناسیون، دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی ملزم به بازگشایی دفتر، اجرای تور و فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه ۶۹ دفتر خدمات مسافرتی از این بخشنامه در دوره‌های مختلف کرونا استفاده کردند، اظهار داشت: در صورتیکه دفاتر از این پس بدون عذر موجه شروع به کار ننمایند به تشخیص مرجع صادرکننده مجوز فعالیت آنها لغو می شود.
معاون گردشگری گیلان بیان کرد: دفاتر خدمات مسافرتی ملزم به ارائه گزارش ماهیانه به این اداره کل هستند و در غیر اینصورت به تشخیص مرجع صدور مجوز موضوع در کمیسیون تخلفات مطرح می شود.
طبق تازه‌ترین ارزیابی نرم‌افزار ماسک مربوط به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی که شامگاه جمعه اعلام شد، شمار مناطق آبی در نقشه رنگبندی کرونایی گیلان افزایش یافت و به ۱۶ شهرستان رسید.
براساس ارزیابی جدید نرم افزار ماسک مجموع مناطق آبی استان گیلان نسبت به ارزیابی هفته گذشته از ۱۴ شهرستان به عدد ۱۶ افزایش یافت و همچنین طبق این گزارش شهرستان های زرد از سه به یک کاهش یافت.
به این ترتیب رودسر و آستارا که پیش از این در وضعیت زرد کرونایی قرار داشتند در نقشه جدید استان گیلان در رنگ بندی آبی قرار گرفتند.به این ترتیب املش، لنگرود، لاهیجان، سیاهکل، رشت، خمام، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، شفت، فومن، صومعه سرا، ماسال، رضوانشهر، نالش، رودسر و آستارا در نقشه جدید کرونایی استان گیلان در رنگ‌بندی آبی قرار دارند.
با ابن حال تنها شهرستان رودبار در رنگ بندی زرد کرونایی قرار دارد که مانع از یکدست شدن رنگبندی آبی استان شده است.
علاوه بر این بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی گیلان هم اکنون ۲۰۴ بیمار مبتلا به کووید-١٩ در بیمارستان های استان بستری هستند که ۵۱ نفر بدحال بوده و در بخش مراقبت ویژه نگهداری می‌شوند.
ویروس کرونا که از اوایل تیرماه در موج پنجم نسبت به خیزهای دیگر مبتلایان بیشتری را راهی بیمارستان کرد بعد از ۲ ماه جدال از اوایل شهریور ماه تاکنون در گیلان روند کاهشی را طی می‌کند اما هنوز به آخرین آمار موج چهارم یعنی زیر ٢٠٠ نفر نرسیده است.گیلان با ٢ و ۵۰۰ هزار نفر چمعیت از نخستین استان های درگیر شیوع ویروس کرونا در کشور بود.
۸۶ دفتر خدمات مسافرتی با ۴۸۶ راهنما در گیلان فعال است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false