×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

۲ بیمارستان رشت به علت آلایندگی به مراجع قضایی معرفی شدند

«منصور سربازی» معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان شامگاه دوشنبه(۱۷ آبان) در جمع خبری رودخانه‌های زرجوب و گوهر رود رشت را دو رودخانه بسیار آلوده که از میان شهر عبور می‌کنند خواند و اظهار داشت: با تلاقی این دو رودخانه با هم رودخانه پیربازار رود تشکیل که در نهایت به سمت تالاب انزلی هدایت می‌شود.
معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه در نیم قرن گذشته و طبق تاریخچه شهر رشت حیات در دو رودخانه گوهررود و زرجوب وجود داشت عنوان کرد: در حال حاضر این دو رودخانه به کانال فاضلاب شهری، صنعتی، بیمارستانی و خانگی تبدیل شده و به شدت دچار آلودگی است.
سربازی سلامت جامعه، رعایت اصول بهداشتی و اجرای موازین زیست محیطی را خطوط قرمز سازمان حفاظت محیط زیست کشور و اداره کل محیط زیست گیلان ذکر کرد و گفت: در سال‌های اخیر اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان نسبت به شناسایی عوامل آلاینده رودخانه رشت اقدام کرده که بر اساس قوانین حقوقی نسبت به صدور اخطاریه‌های زیست محیطی جهت رفع آلودگی اقدام کردیم.
وی با بیان اینکه در صورت عدم تمکین به اخطاریه‌های زیست محیطی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان نسبت به اعلام جرم و معرفی به مراجع قضایی اقدام می‌کند افزود: در همین راستا ما ۲بیمارستان شهر رشت را به مراجع قضایی معرفی کردیم زیرا قبلا اخطاریه‌هایی برایشان صادر شده بود که با عدم تمکین آن‌ها مواجه شدیم.
معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان با تاکید بر اینکه علاوه بر دو بیمارستان شهر رشت پرونده مدیرعامل شهرک صنعتی نیز در دفتر قضایی شهرستان رشت با همان موضوع عدم تمکین به اخطاریه‌های محیط زیست در حال بررسی است یادآور شد: از ۱۶ بیمارستان حدود هفت بیمارستان تصفیه‌خانه غیرفعال داشتند که ما ۲ بیمارستان را به دادگاه معرفی کردیم.
سربازی با اشاره به اینکه برای هفت بیمارستان دیگر استان گیلان نیز اخطاریه‌های آلایندگی توسط اداره کل حفاظت محیط‌زیست صادر شده و این مجموعه‌ها در حال تمکین و انجام اقدامات لازم هستند خاطرنشان کرد: اداره کل محیط زیست گیلان در یکسال گذشته اقدامات مؤثری انجام داد و برای جلوگیری از افزایش آلایندگی‌ها مطالبه‌گری کرده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false