×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

درخواست هزاران نفر برای درخواست دفع اصولی پسماند گیلان

گروهی از مردم با توجه به دفع غیرقانونی و غیراصولی زباله‌ها در جنگل‌های شمال ایران با راه‌اندازی کارزاری از مسئولان خواسته‌اند فکر به حال این موضوع کنند.
در متن این کارزار که بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ نفر تا کنون آن را امضا کرده‌اند آمده است:
«مخاطرات وضعیت بحرانی پسماند در گیلان و نقض حقوق مردم با تهدیداتی همچون به مخاطره افتادن بهداشت و سلامت عمومی، تخریب اراضی کشاورزی، آبیاری محصولات با شیرابه مسموم و سرطان‌زای جاری از جایگاه‌های دفع پسماند، تخریب محیط زیست و میراث طبیعی (جنگل‌های هیرکانی، رودخانه سفیدرود، تالاب بین‌المللی انزلی و…)، نابودی طبیعت، نابودی انفال و اقتصاد گیلان، گسترده‌تر از گیلان و نقض حقوق مردم کشور بوده و مصداق اهمیت نداشتن جان انسان‌هاست.
ما، امضاکنندگان این کارزار، خواستاریم با توجه به اصل ۵۰ قانون اساسی در رابطه با مدیریت پسماند، با بازدید میدانی از جایگاه‌های زباله در سراسر استان گیلان و رصد مستمر عملکرد مسئولان و تعیین تکلیف قطعی مکان‌های دفع زباله، دستور ساماندهی اصولی پسماندها و ایجاد جایگاه‌های استاندارد با تأیید و نظارت دادگستری انجام شده و برخورد قاطع با ترک فعل مسئولان و متولیان مرتبط با مدیریت پسماند صورت گیرد. خواهشمندیم دستور فرمایید تا با تعیین ضرب‌الاجل از گسترش روزافزون این آسیب، جلوگیری به عمل آورده و اقدامات لازم در خصوص رفع مشکلات مردم صورت پذیرد.
در پایان دور از مداهنه و تملق، با عنایت به الطاف معظم له در راستای حفاظت از محیط زیست و با وثوق تام و تمام به اهتمام جنابعالی در دفاع از حقوق عامه، تمنا داریم محل هزینه‌کرد بودجه‌های تخصیص‌یافته و شرکت‌های متعهد را بررسی نمایید؛ چراکه وضع موجود شائبه رهاشدگی گیلان و هدر رفت بودجه‌های در نظر گرفته شده و کفران نعمت خدمتگزاری را در اذهان متبادر می‌کند.»

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false