×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

فعالیت مراکز واکسیناسیون کشور ۳ شیفته می شود/آغاز واکسیناسیون دانشجویان از هفته آینده

وزیر بهداشت، درمان و آموزش گفت: تشکیل صف برای دریافت واکسن در شان مردم ایران نیست و برای حل مشکل صف، فعالیت مراکز واکسیناسیون کشور سه شیفته می‌شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با انتقاد از تشکیل صف برای انجام واکسیناسیون در نقاط مختلف کشور بیان کرد: مردم برای دریافت واکسن نباید توی صف بایستند و صف‌های تشکیل شده در مراکز واکسیناسیون باید با افزایش تعداد و ساعت کاری این گونه مراکز برچیده شود.

وی همچنین خواستار سه شیفته شدن مراکز واکسیناسیون در سرتاسر کشور شد و اظهار کرد: هزینه این کار توسط وزارت بهداشت تامین خواهد شد و بر این اساس نباید هیچ صفی در مراکز واکسیناسیون وجود داشته باشد.

دکتر عین‌اللهی با اشاره به ورود یک محموله پنج میلیون دُز واکسن کرونا در روز جاری، ۱.۴ میلیون دُز در ساعات فردا و پنج میلیون دُز در روز شنبه افزود: عملیات واکسیناسیون تا ۶ هفته آینده با سرعت و حجم بیشتری جریان خواهد داشت.

وی، تنها راه کنترل و مهار کرونا را انجام واکسیناسیون همگانی عنوان کرد و گفت: علما، روحانیون و ائمه جمعه باید برای تحقق این هدف تبلیغ کرده و مردم را برای انجام واکسیناسیون ترغیب کنند.

وزیر بهداشت بیان کرد: امیدوارم که با اختصاص واکسن‌های تهیه شده، عملیات واکسیناسیون نوبت اول تا چند هفته آینده تمام شده و مراحل برای واکسیناسیون نوبت دوم نیز طی شود.

وی خواستار آغاز واکسیناسیون خانه به خانه در مناطق دور افتاده و محروم کشور شد و گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی باید با شناسایی افراد جای مانده، بستر دریافت واکسن کرونا برای همه افراد را فراهم کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه با اشاره به پنج برابر شدن بودجه وزارتخانه متبوع خود در چند سال اخیر گفت: امسال ۱۳۷ هزار میلیارد تومان بودجه برای این وزارتخانه تعریف شده است.

وی با انتقاد از ارائه خدمات القائی به بیماران و تحمیل شدن هزینه اضافی بر بخش سلامت و درمان کشور بیان کرد: برنامه وزارت بهداشت برای برچیدن این امر، تکمیل و نهایی کردن سامانه سلامت الکترونیک و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت شهروندان است تا همه خدمات قابل کنترل و رصد شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از هفته آینده واکسیناسیون دانشجویان در کشور آغاز می شود تا آرام آرام بازگشایی دانشگاه ها را شاهد باشیم.
بهرام عین اللهی روز پنجشنبه ۱۱ شهریورماه اظهار کرد: واکسیناسیون اساتید دانشگاه ها به انجام رسیده و با واکسینه کردن دانشجویان امیدواریم بازگشایی دانشگاه ها به روش ترکیبی از مهرماه اتفاق بیفتد.

وی خاطرنشان کرد: به تناسب واکسیناسیونی که در استان ها انجام می شود دانشگاه ها در مورد حضور دانشجویان در کلاس های درس تصمیم گیری خواهند کرد ولی عمدتا سالتحصیلی آینده به روش ترکیبی خواهد بود تا هم آموزش حضوری و هم مجازی به انجام برسد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: اساتید و معلمان با دایر کردن کلاس ها دانشجویان و دانش آموزان را برای برپایی کلاس های حضوری ترغیب می کنند و در کنار آن برای برخی دانشجویان نیز تحصیل مجازی در نظر گرفته شده است.

عین اللهی گفت: در کنار معلمان واکسیناسیون والدین در اولویت قرار گرفته و در هفته های آینده این کار آغاز می شود و امیدواریم با واردات واکسن مربوط به گروه سنی زیر ۱۸ سال که در دنیا به تائید می رسد دانش آموزان را نیز در برابر این بیماری واکسینه کنیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false