×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

۲ سال حبس برای مرتکبان سوزاندن کاه و کلش شالی در گیلان

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: سوزاندن کاه و کلش شالیزار مستند به ماده ۲۰ از قانون هوای پاک جرم تلقی شده و مجازات مرتکبان ،از ۶ ماه تا ۲ سال حبس است.

ساسان اکبری پور فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان در این گزارش اظهار کرد: گشت های ویژه یگان حفاظت محیط زیست استان در خصوص جلوگیری از به آتش کشیدن باقی کاه و کلش حاصل از عملیات برداشت در شالیزارهای استان گیلان آغاز شده است.
وی اظهار داشت: متاسفانه هر ساله با شروع فصل برداشت برنج در مزارع و شالیزارهای سطح استان، معدودی از کشاورزان پس از جمع آوری و انتقال محصول خود ، در اقدامی غیر مسئولانه کاه کلش باقی مانده را در داخل مزرعه به آتش می کشند.
اکبری پور تصریح کرد: آتش زدن کاه و کلش شالی زارها باعث ایجاد دود غلیظ و انتشار آن به داخل شهر و روستاهای مجاور شده و سبب آلودگی هوا و آزردگی شهروندان و وخیم تر شدن حال بیماران حاد تنفسی بویژه در این شرایط وخیم بیماری ناشی از ویروس کرونا می شود .
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان، از همه کشاورزان فهیم و زحمتکش استان خواست ،علاوه بر آتش نزدن کاه و کلش در مزارع، با بسته بندی و ذخیره سازی آن برای تغذیه احشام در فصل زمستان از آنها استفاده کنند تا ضمن کمک به بهبود شرایط اقتصادی خود از آلودگی زیست محیطی و هوا خودداری شود .
اکبری پور تاکید کرد: گشت های ویژه یگان حفاظت محیط زیست در همین خصوص فعال بوده و در صورت عدم توجه به اخطارهای زیست محیطی محیط بانان وکارشناسان اداره حفاظت محیط زیست ، افراد خاطی به دلیل تهدید علیه بهداشت عمومی و آلودگی هوا به مراجع قضایی معرفی می شوند.
سالانه زراعت برنج در ۲۳۸ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان انجام می شود که ارزش اقتصادی تولید این محصول در استان طی سال گذشته بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد ریال بود. امسال ۱۷۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان به روش مکانیزه و بقیه به شیوه سنتی کشت شد.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false