×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

چگونه شب‌های گرم مرداد را بدون کولر پشت سر بگذاریم؟

روزهای گرم مرداد، جای خودش را به شب‌های پرستاره می دهد و ما با این امید که بتوانیم کمی خنک‌تر شویم، سر بر بالین می‌گذاریم، هنوز دقایقی نگذشته‌ است که چکه‌های عرق امانمان را می برد و ناچار می شویم وسیله سرمایشی را دوباره روشن کنیم، اما می توان به راه حل‌های دیگر هم فکر کرد و نتیجه گرفت . ادامه مطلب را بخوانید و از پیشنهادهای ما استفاده کنید.

لباس مناسب انتخاب کنید
لباس‌های نخی و گشاد برای خوابیدن در گرمای هوا مناسب است زیرا به جریان هوا به زیر لباس و خنک شدن پوست تان کمک می‌کند. پس دور لباس هایی از جنس مواد و تنگ را خط بکشید.
آب خنک بنوشید
بطری‌های فلزی را پر از آب کنید و بعد از خنک شدن در یخچال کنار رختخواب خود قرار دهید و با نوشیدن آن خود را خنک کنید.
در مسیر هوای خنک بخوابید
در این شب‌های گرم مکان خوابیدن خود را تغییر دهید و کنار پنجره بخوابید تا از نسیم خنک شبانگاه که ممکن است بوزد، بهره ببرید.
دست و پاها را مرطوب کنید
قبل از خواب می توانید پاهای خود را بشویید و محل نبض دست‌تان و لاله گوش را مرطوب کنید. با این شیوه به طور چشمگیری به خنک شدن بدنتان کمک کرده‌اید.
انتخاب مناسب روبالشتی و ملحفه
ملحفه و روبالشتی خود را از جنس خنک و نخی انتخاب کنید و زمانی که احساس گرمای بیشتری کردید ملحفه خود را کمی خیس کنید.
دوش بگیرید
قبل از خواب دوش آب گرم بگیرید تا بدنتان خنک
شود . جالب است بدانید دوش آب سرد اگرچه لذت‌بخش است اما بعد از مدتی احساس گرمای بیشتری می‌کنید زیرا بدن برای گرم شدن حرارت بیشتری تولید می‌کند.
ارتفاع را کم کنید
اگر برایتان امکان دارد در طبقات پایین منزل بخوابید. می توانید به جای خوابیدن روی تختخواب روی زمین بخوابید . چراغ‌ها را خاموش کنید، پرده هارا کنار بزنید و بخوابید و مطمئن باشید حشرات به سراغ شما نمی‌آیند.
غذای سنگین نخورید
شب از غذای سبک استفاده کنید تا هضم آن آسان باشد و خون علاوه بر دستگاه گوارش زیر پوست هم جریان داشته باشد و گرمای داخلی بدن را به سطح آن منتقل کند تا احساس خنکی بیشتری کنید.
کمپرس سرد
برای داشتن یک خواب راحت از یک کمپرس یخ برای خنک کردن بدن خود استفاده کنید. کمپرس را زیر گردن، روی پیشانی یا زیر بغل خود قرار دهید. خنک شدن این نواحی باعث خنک شدن بقیه قسمت های بدن می شود. برای درست کردن کمپرس خنک، می توانید داخل یک پارچه مقداری برنج بریزید و آن را داخل فریزر قرار دهید. بعد از مدتی آن را بردارید و از آن برای خنک شدن بدن استفاده کنید.اگر در طول شب بیدار می شوید، مقداری آب به صورت خود اسپری کنید. به این صورت بدن خنک تر می شود و به خوب خوابیدن کمک خواهد کرد.
چند پیشنهاد ساده
اگر منزل شما ویلایی است در حیاط منزل بخوابید . قبل از خواب ملحفه و روبالشتی خود را برای مدتی در یخچال یا فریزر قرار دهید.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false