×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

افتتاح ۲ مسجد تاریخی در رشت

طرح بازسازی مسجد صفی و مسجد آقاسیدابراهیم رشت امروز در مراسمی با حضور آیت الله رودباری از علمای گیلان و دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور  افتتاح شد.

پایان مرمت و افتتاح ۲ مسجد تاریخی رشترئیس سازمان برنامه و بودجه‌ در این مراسم از تخصیص ۱۶ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این ۲ طرح تاریخی و مذهبی خبر داد و گفت: دولت برای احیای بنا‌های ارزشمند مذهبی و تاریخی آمادگی دارد و این رویه را برای دیگر مساجد با سابقه و شناسنامه‌دار استان انجام دهد.

دکتر محمد باقر نوبخت با تاکید بر لزوم توزیع عادلانه منابع برای توسعه‌ی متوازن تمامی استان‌های کشور به اقدامات ۸ سال گذشته‌ی دولت در حوزه‌ی بهبود زیرساخت‌ها اشاره کرد و افزود: علاوه بر تداوم سدسازی و اجرای طرح‌های متعدد زیربنایی ، اجرا و تکمیل خطوط ریلی و محور‌های مواصلاتی در مناطق شرق ، جنوب شرق ، غرب و شمال غرب ایران ، مصداق بارزی برای جدیت دولت در تحقق توسعه‌ی متوازن به حساب می‌آید. پایان مرمت و افتتاح ۲ مسجد تاریخی رشت

آیت الله رودباری از علمای بنام گیلان نیز در این مراسم به جایگاه سیاسی، اجتماعی و قضایی مسجد در تاریخ اسلام اشاره کرد و گفت: بهبود فضای فیزیکی مساجد ضمن ارتقاء جایگاه عبادی و مذهبی آن، موقعیت تاریخی و اجتماعی مساجد را برای خدمت به جامعه و گره گشایی از امور مردم احیا خواهد کرد.

پایان مرمت و افتتاح ۲ مسجد تاریخی رشتمحمد اکبرزاده مدیر کل بنیاد مسکن گیلان نیز در گزارشی به نحوه‌ی مرمت مسجد صفی و آقا سید ابراهیم رشت در یکسال گذشته اشاره کرد و گفت: برای مسجد صفی ۱۰ میلیارد تومان و برای مسجد آقا سید ابراهیم نیز ۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

مسعود حلاج پور، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان نیز پیشینه‌ی تاریخی مسجد صفی را به دوران صفویه و مسجد آقاسیدابراهیم را به دوران قاجاریه مرتبط دانست و گفت: در روند بازسازی و مرمت این ۲ بنا، تلاش شده تا شاکله و ماهیت تاریخی و معماری اسلامی آن حفظ شود.

مسجد صفی ۸۰۰ مترمربع مساحت و مسجد آقا سید ابراهیم ۳۰۰ متر مساحت دارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false