×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

جریمه از سوی سازمان ناظر بر رقابت؛
عملکرد غیررقابتی گوگل در فرانسه دردسرساز شد

به نقل از گاردین، ناظر رقابت فرانسه به دلیل سواستفاده گوگل از قدرتش در بازار تبلیغات آنلاین، جریمه ای ۲۲۰ میلیون یورویی (معادل ۲۶۸ میلیون دلار) برای این شرکت تعیین کرده است.

تحقیقات سازمان ناظر بر رقابت فرانسه نشان داد گوگل به طور ناعادلانه ابزارهای خود برای خرید و فروش تبلیغات آنلاین را بر رقبا ترجیح می‌دهد. این نخستین باری است که یک شرکت مستقر در سیلیکون ولی آمریکا پس از انجام تحقیقات توافق کرده تا تغییراتی در عملکردهای تجاری خود ایجاد کند.

ایزابل د سیلوا. رئیس سازمان ناظر بر رقابت فرانسه در این باره می‌گوید: گوگل از مدل کسب وکار خود در نمایش تبلیغات استفاده کرده تا به مزیتی بر رقبایش دست یابد. این نخستین تحقیقات در جهان بود که شیوه نمایش فضای تبلیغاتی تحت سلطه گوگل را بررسی کرد. همچنین این نخستین باری است که گوگل توافق کرده برای تسویه تغییراتی انجام دهد. این پرونده توجه رگولاتورهای دیگری را جلب خواهد کرد که مشغول بررسی بازار و فناوری‌های تبلیغات آنلاین هستند.

گوگل در یک پست بلاگی اعلام کرد تغییراتی در بستر Ad Manager خود ایجاد می‌کند. همچنین گوگل تعهد کرده شیوه عملیاتی بسترAdX را نیز تغییر دهد. در این بستر فضای تبلیغات آنلاین به حراج گذاشته می‌شود.

رگولاتور رقابت فرانسه ادعا می‌کند Ad Manager اطلاعات مربوط به قیمت گذاری رقبا را منتشر می‌کرد تا به این ترتیب بستر AdX به مزیت رقابتی نسبت پلتفرم‌های حراج تبلیغات آنلاین دیگر دست یابد.

در بخشی از بیانیه گوگل آمده است: ما توافق کردیم مجموعه‌ای از تعهدات را انجام دهیم تا به این ترتیب ناشران تبلیغات راحت تر از اطلاعات و ابزارهای ما استفاده کنند. ما طی ماه‌های آینده همچنان به آزمایش و توسعه تغییرات ادامه می‌دهیم تا آنها را به طور وسیع‌تر عرضه کنیم.

به گفته رگولاتور رقابت فرانسه این پرونده حتی ممکن است مسیر را برای شکایت و دریافت غرامت ناشران تبلیغاتی هموار کند که گوگل در قبال آنها تبعیض قائل شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false