×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

تعداد بستری های کرونایی گیلان طی یک سال گذشته بی سابقه است

حسن رخشاد مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان با اشاره به اینکه متأسفانه استان گیلان وارد موج چهارم کرونا است، اظهار کرد: عدم رعایت دستور العمل های بهداشتی، عادی انگاری نسبت به ویروس، حضور مسافران، ترددهای غیر ضروری و برگزاری دورهمی ها و مراسم عزا و عروسی از مهم‌ترین عوامل به وجود آمدن این شرایط است.
وی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمارها ۵۴۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گیلان بستری هستند، افزود: این تعداد بیمار بستری در یک سال گذشته در استان گیلان بی سابقه است.
مدیر گروه بیماری بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان با اشاره به اینکه از این تعداد ۱۵۶ بیمار طی شبانه روز گذشته در مراکز درمانی بستری شدند، گفت: متأسفانه حال ۸۹ بیمار نیز وخیم بوده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
وی با بیان اینکه تنها ۱۸ بیمار بد حال نیز طی شبانه روز گذشته بستری شده‌اند، ادامه داد: بر اساس آخرین آمارهای اعلام شده رنگ بندی شهرهای استان گیلان هم دستخوش تغییرات شده و شرایط را برای استان و کادر درمان و پرستاران سخت کرده است.
رخشاد در ادامه با اشاره به اینکه سه شهر لنگرود، رودسر و رودبار در وضعیت قرمز قرار دارند، اضافه کرد: گیلان در هشت ماه گذشته شهر قرمزی نداشته است.
وی با تأکید بر ضرورت رعایت دستور العمل های بهداشتی از سوی شهروندان، افزود: پنج شهرستان رشت، فومن، لاهیجان و آستانه اشرفیه نارنجی هستند و قطعاً محدودیت‌هایی برای شرایط قرمز و نارنجی اعمال خواهد شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false