×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

بارندگی های اخیر و آبگرفتگی برخی معابر رشت باعث شد تا بار دیگر خلا مدیریت یکپارچه شهری و همکاری و تعامل صحیح دستگاه ها و ارگان های مرتبط با حوزه مدیریت شهری احساس شود.

بارندگی های اخیر و آبگرفتگی برخی معابر رشت باعث شد تا بار دیگر خلا مدیریت یکپارچه شهری و همکاری و تعامل صحیح دستگاه ها و ارگان های مرتبط با حوزه مدیریت شهری احساس شود و نیروهای شهرداری رشت تنها زیر باران مشکلات مشغول خدمت رسانی باشند!

همه ساله با شدت گرفتن بارش ها و باران های رگباری، با آبگرفتگی برخی معابر شهری مواجه می شویم و این مساله عبور و مرور را برای شهروندان مشکل می کند اما همچنان تدابیر لازم برای رفع این مشکلات از سوی مسئولین حوزه های مرتبط اتخاذ نشده است. در چنین شرایطی در اکثر موارد انگشت اتهام به سوی شهرداری رشت بوده و حتی از نگاه برخی فعالان اجتماعی نیز این مجموعه، مقصر تمامی مشکلات موجود در شهر شناخته شده است!
هرچند نمی توان از نقش موثر مدیریت ناکارامد در مجموعه شورا و شهرداری رشت در سال های اخیر به سادگی گذشت اما واقعیت ماجرا این است بسیاری از دستگاه های دیگر نیز در خصوص رفع مشکلات شهروندان منفعلانه عمل کرده اند و شهرداری در مسیر رفع مواردی از این قبیل دست تنها بوده است.

برخی عوامل موثر در آبگرفتگی معابر

در بحث آبگرفتگی معابر عوامل متعددی از جمله ساخت و سازهای غیرمجاز و تخلفات ساختمانی، مسائل مربوط به نسقی سازها، فرسودگی و یا ناکارآمدی شبکه فاضلاب، عدم نظارت و اجرای صحیح و همچنین به روز رسانی شبکه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی، شیب نامناسب خیابان ها و معابر و طراحی و اجرای نادرست پروژه های مرتبط تنها نمونه هایی از مواردی است که وضعیت امروزی را رقم زده است.
با این تفاسیر چطور می توان انتظار داشت که شهردار رشت در دوره مدیریتی کمتر از یک ساله خود تا پایان عمر شورای پنجم بدون همراهی سایر دستگاه ها و ارگان های مرتبط مشکلات این حوزه را به طور کامل رفع نماید؟ در شرایط موجود شهرداری رشت با به کارگیری نیروهای خدمات شهری و پسماند و آتش نشانی و بهره مندی از ماشین آلات سازمان به دنبال کاهش مشکلات و تسریع رفع آبگرفتگی ها است اما در نهایت نتیجه با آنچه برازنده نام رشت و شهروندان این شهر است یکسان نخواهد بود.

ضرورت پای کار بودن سایر دستگاه های مرتبط

به نظر می رسد ضرورت وجود ضوابط سختگیرانه در زمینه ساخت و سازها، جرایم سنگین برای عدم اجرای صحیح پروژه ها و پای کار بودن سایر دستگاه های مرتبط سه موضوع مهم در راستای رفع مشکلات شهری است و تا زمانی که این موارد در نظر گرفته نشود نمی توان انتظار ارتقای محسوس سطح خدمات رسانی به شهروندان را داشت.
بنابراین باید گفت از قوانین بالادستی تا همکاری سایر ارگان ها و تشدید نظارت ها و جرائم برای کاهش تخلفات از الزامات ساختن فردایی بهتر برای رشت است خواهد بود و تعریف استانداردها و سازوکارهای اجرایی آن برای مدیریت شهری و دستگاه های مرتبط، باید در اولویت امور قرار گیرد.
خلا مدیریت یکپارچه شهری و یا عدم تعمل سازنده دستگاه ها در موارد دیگر نیز بارها و بارها در رشت مشاهده شده است. در مباحثی چون محیط زیست، سراوان، رودخانه ها و … خلا مدیریت یکپارچه شهری و حضور موثر و فعال سایر ارگان ها در کنار شهرداری رشت به چشم می خورد. انتظار می رود دولت و دستگاه های تابعه که شرح وظایفی مرتبط با حوزه مدیریت شهری دارند بیش از پیش در کنار مدیران شهرداری رشت باشند.

منبع خبر : حرف تازه
true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false