×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

در نشست بررسی راه‌اندازی مجتمع فرهنگی تفریحی سینمایی شهر رشت با حضور رضا عطاران مطرح شد:

رمضانپور نرگسی: باید جهت رفع مشکلات و موانع مجتمع سینمایی رشت اقدام شود / رسولی: فعالان سینما سرمایه‌های این مملکت هستند / سرتیپی: با حمایت مسئولان مجتمع خوب و سالن‌های باکیفیتی را در رشت احداث می‌کنیم

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر رشت – دوشنبه ۱۴ مهرماه، نشست بررسی راه‌اندازی مجتمع فرهنگی تفریحی سینمایی شهر رشت با حضور رضا عطاران، بازیگر سرشناس کشور، محمد و علی سرتیپی تهیه‌کننده سینما، مالکین سینما انقلاب رشت و احمد رمضان پور نرگسی، رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر رشت برگزار شد.
احمد رمضانپور نرگسی، رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر رشت در این نشست با بیان اینکه شهر رشت یکی از مراکز استان‌های فرهنگی کشور است اظهار کرد: شهر رشت در زمینه فرهنگ و سینما پیشینه زیادی دارد.
وی با اشاره به اینکه مکان این مجتمع تجاری و فرهنگی است افزود: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته این مکان مشکل خاصی ندارد و فقط بحث عوارض مطرح است.
رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر رشت با اشاره به اینکه ما در این زمینه ۲۲ جلسه برگزار کردیم بیا ن کرد: در رابطه با مکان مشکل خاصی وجود نداشت و فقط بحث عوارض مطرح بود.
رمضانپور نرگسی با تأکید بر اینکه برای اینکه به درآمد پایدار برسیم و سیاست تشویقی را در نظر بگیریم باید شهرداری برای ساخت ساز پولی نگیرد تصریح کرد: اما متأسفانه شرایط شهرداری طوری است که ۷۰ درصد درآمد شهرداری از همین طریق تهیه می‌شود.
رضا رسولی، عضو شورای اسلامی کلان‌شهر رشت نیز در این نشست با بیان اینکه فعالان سینما سرمایه‌های این مملکت هستند اظهار کرد: فعالیت‌های فعالان سینما برای فرهنگ این مملکت خیلی ارزشمند است.
وی با تأکید بر اینکه با نگاه دلال معابانه اقتصادی موجود در کشور این فعالیت‌های شما ستودنی است افزود: رشت یکی از شهرهای با فرهنگ کشور است و اولین تئاتر و تماشاخانه کشور نیز در رشت بوده است.
عضو شورای اسلامی کلان‌شهر رشت با اذعان به اینکه به‌شدت به فعالیت شما در شهر رشت علاقه‌مندیم خاطرنشان کرد: مشکل عوارض پروژه نیز قابل‌حل است و جای نگرانی جود ندارد.
رسولی با اشاره به اینکه امکان احداث مکان‌های تجاری و سینمایی با رعایت ضوابط شهرسازی مشکلی ندارد تصریح کرد: عوارض تشویقی را از دفترچه جدا کرده بودیم و نمی‌دانم چطوری دوباره مطرح‌شده است.
وی با بیان اینکه شهرداری رشت در راستای کارهای فرهنگی بسیار ضعیف عمل کرده است افزود: این پروژه یکی از کارهای مهم شهر رشت است که باید اجرایی شود.
محمد سرتیپی، تهیه‌کننده سرشناس کشور نیز در این جلسه با بیان اینکه ۷۰ درصد پخش تولید و ساخت سینماها را ما اداره می‌کنیم اظهار کرد: در سالیان دور رشت جزو سومین شهرهایی بود که در سینما بیننده داشت اما اکنون سیزدهمین شهر است.
وی با بیان اینکه اکنون بهترین سینماهای کشور در مشهد، اصفهان، شیراز و تبریز است افزود: حتی ارومیه نیز اکنون سالن‌های بهتری نسبت به شهر زیبای رشت دارد.
تهیه‌کننده سرشناس کشور با تأکید بر اینکه سینما ۲۲ بهمن تنها سینما خوب شهر رشت است گفت: رشت یکی از بهترین شهرهایی است که استعداد سینمایی بالایی دارد اما به آن توجه نمی‌شود.
سرتیپی با بیان اینکه در نظر داریم که با حمایت مسئولان مجتمع خوب و سالن‌های باکیفیتی را در رشت احداث کنیم تصریح کرد: پتانسیل خیلی خوب در شهر رشت وجود دارد و ما آمدیم که به شهر رشت کمک کنیم.
وی با اذعان به اینکه ۱۳ سالن سینمایی باکیفیت در مشهد احداث کردیم گفت: چندین سال است که برای رایزنی به شهر رشت می‌آییم اما هیچ نتیجه‌ای نداشته است.
تهیه‌کننده سرشناس کشور با تأکید بر اینکه شهر رشت ظرفیت بالایی در زمینه فرهنگ سینمایی کشور دارد افزود: ما دغدغه فرهنگی داریم و اصلاً بحث مالی مطرح نیست.
علی سرتیپی، تهیه‌کننده مطرح سینما کشور نیز در این نشست با بیان اینکه چندین سال است که به شهر رشت می‌آییم اما مثمر ثمر نبوده اظهار کرد: هر صندلی سالن ۲۵ تا ۳۰ میلیون برای ما هزینه دارد اما ما تاکنون ۸۰ سالن سینما در کشور ساخته‌ایم.
وی با تأکید بر اینکه هرسال بروزترین سالن‌های سینما را در کشور احداث می‌کنیم افزود: بزرگ‌ترین پتانسیل سینما در شهر رشت وجود دارد اما در این زمینه تلاش نمی‌شود و نیاز به کمک مسئولان دارد
طیبه بینا، سرپرست شهرداری منطقه دو رشت نیز در این جلسه با ابراز خرسندی از تصمیم مالکین سینما انقلاب برای راه‌اندازی مجتمع فرهنگی تفریحی در این ساختمان اظهار کرد: شهر رشت همیشه در عرصه‌های فرهنگی درخشیده و در عرصه سینما و تئاتر نیز پیشتاز بوده است.
وی با اشاره به اینکه ۸ سال پیش آن مجموعه سینمایی خریداری شد افزود: این مجموعه متراژهای تجاری و فرهنگی هست و باید برآوردهای ریالی آن مشخص شود.
سرپرست شهرداری منطقه دو رشت با بیان اینکه برای این پروژه در سال‌های گذشته مبلغ ۴ میلیارد تومان برآورد شده بود گفت: در همان زمان به اعتبار ۴ میلیارد تومانی اعتراض شد و کار مسکوت ماند و برآورد امروز ما مبلغ ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است.
سرپرست شهرداری منطقه دو رشت حمایت از سرمایه‌گذاران را با اهمیت خواند و گفت: جذب سرمایه و سرمایه‌گذار باعث توسعه شهر می‌شود و این روزها یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری رشت است.
بینا با بیان اینکه پروژه مذکور تلاقی هویت شهری با فرهنگ است، افزود: راه‌اندازی و رونق چنین پروژه‌هایی منجر به رونق شهر می‌شود و قطعاً در این راستا تیم شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت حمایت‌های لازم را خواهند داشت.
وی با بیان اینکه برای این پروژه نهایت همکاری را خواهیم داشت افزود: تا جایی که قانون اجازه دهد نهایت همکاری و همراهی را برای رفع مشکلات و موانع و همچنین تسریع در راه‌اندازی این مجتمع خواهیم داشت.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false