×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

تصفیه خانه شیرابه زباله های سراوان هفته دولت به بهره برداری می رسد

“هفته دولت” امسال تصفیه خانه شیرابه زباله های سراوان به عنوان یکی از پروژه های مهم استان گیلان و یکی از کلیدی ترین پروژه های رفع آلودگی از رودخانه های رشت، آغاز به کار خواهد کرد.
در “هفته دولت” امسال با انجام برنامه ای ویژه با حضور استاندار گیلان، فرماندار شهرستان رشت، ریاست و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار رشت و دیگر مقامات استانی و شهرستانی پروژه بزرگ تصفیه خانه شیرابه زباله های سراوان به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار رشت در این باره توضیح داد: آخرین اقدامات لازم نیز برای بهره برداری از این تصفیه خانه انجام شده و هماهنگی های لازم برای آغاز به کار آن با پیمانکار پروژه صورت پذیرفته است.

ناصر حاج محمدی خاطر نشان کرد: تکنولوژی اجرای این تصفیه خانه کاملاً داخلی بوده و در نوع خود بی نظیر است.

وی ادامه داد: شیرابه کوه زباله های سراوان که وارد این تصفیه خانه می شود با انجام فرایندهایی به آب کاملاً عاری از آلودگی تبدیل شده و آب تصفیه شده وارد رودخانه می شود.

شهردار رشت خاطر نشان کرد: از ابتدای حضورم در شهرداری رشت با جدیت پیگیر اجرای این پروژه بودم و خداوند را شکرگزار هستم که در کوتاه ترین زمان ممکن شهروندان رشت و به ویژه اهالی سراوان می توانند از مزایای این پروژه بهره مند شوند.

حاج محمدی سپس خاطر نشان کرد: با آغاز به کار این تصفیه خانه نخستین گام بزرگ برای رفع آلودگی از رودخانه های رشت برداشته می شود و اقدامات دیگر به ترتیب با افزایش ظرفیت کارخانه کود آلی و ساخت زباله سوز به امید خدا ظرف دو سال آینده هیچ زباله ای در سراوان دفن نخواهد شد و اگر کار به همین روال انجام شود، در دو سال آینده شهروندان رشت و به ویژه اهالی منطقه سراوان از آلودگی های موجود خلاصی خواهند یافت.

وی تاکید کرد: حفاظت از محیط زیست شهری با رفع آلودگی رودخانه های آن همواره یکی از دغدغه های اعضای شورا و به ویژه خود من به عنوان کسی که تخصص و رشته اصلی ام محیط زیست هست، بوده و به همین دلیل برای رفع معضلات و مسائل زیست محیطی که قطعاً تبعات اجتماعی هم داشته، تلاش می کنم تا دفنگاه زباله های سراوان تعطیل شود.

شهردار رشت گفت: هر چند با این تصفیه خانه کار سراوان تمام نیست اما بخش عمده ای از مشکلات و آثار منفی زیست محیطی دفنگاه زباله سراوان حل خواهد شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false