×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

قدردانی نماینده تام‌الاختیار وزارت بهداشت در گیلان
از اقدامات مجموعه شهرداری رشت در پاک‌سازی و ضدعفونی معابر سطح شهر
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر رشت، شادنوش نماینده تام‌الاختیار وزارت بهداشت در گیلان در خصوص روند ضدعفونی معابر سطح شهر رشت، گفت: می‌بایست همه ما تلاش کنیم تا با همکاری یکدیگر و مشارکت مردم همگام با یک انضباط اجتماعی چرخه چرخش این ویروس در ایران را کنترل نماییم. تنها راه کنترل ویروس نیز همین است.

وی ادامه داد: در این راستا اقدامات بسیاری سریعی از سوی دانشگاه علوم پزشکی انجام‌شده است و در این راستا باید از تمامی پزشکان، پرستاران، پیراپزشکان و سایر همکاران تقدیر و تشکر نماییم.

شادنوش با بیان اینکه بیمارستان رازی شهر رشت جهت بستری بیماران در نظر گرفته‌شده است، گفت: در روز شنبه سیستم ارجاعی در کل شهرستان رشت ایجاد می‌شود تا مراکز بهداشت و مطب‌های خصوصی که افراد به آن‌ها مراجعه می‌کنند و پزشک تشخیص داد که می‌بایست در بیمارستان بستری شوند، به بیمارستان رازی و پس‌ازآن به بیمارستان رسول اکرم رشت ارجاع داده می‌شوند.

نماینده تام‌الاختیار وزارت بهداشت در گیلان همچنین اظهار داشت: هر کاری که در شهر رشت انجام شود برای سایر شهرستان‌ها نیز انجام خواهد شد. شهرستان‌های بزرگ یک بیمارستان و در شهرستان‌های کوچک‌تر حداقل یک بخش برای این بیماری اختصاص می‌یابد و امکانات لازم نیز در حال فراهم شدن است.

وی تأکید کرد: در خصوص لوازم مصرفی بنا به نیازهای گذشته، تولید نیز بر همان اساس همراه بود و با روبرو شدن کشور با یک مشکل، برخی افراد سودجو و شیاد بازار را آشفته کردند و باعث شدند مردم برای تأمین نیاز خود با مشکل مواجه شوند و امیدواریم در زوهای آینده این مشکل جبران شود.

شادنوش با بیان اینکه آزمایش تست کرونا در رشت انجام خواهد شد، تأکید کرد: این آزمایش‌ها دیگر در تهران انجام نخواهد شد و کادر پزشکی ما نیز با انگیزه بیشتر در روزهای آینده اقدامات لازم را خواهند داشت و امیدواریم از این برهه زمانی خارج شویم.

نماینده تام‌الاختیار وزارت بهداشت در گیلان با اشاره به اینکه هریک از اقدامات به درصدی از کاهش چرخه ویروس کمک خواهد کرد، تأکید نمود: بر اساس یافته‌های علمی ۹۰% این کاهش چرخه شست و شوی دست است و از مردم دعوت می‌کنم قانون ۲۰۲۰ را فراموش نکنند؛ یعنی ۲۰ بار شست و شوی دست در به طول ۲۰ ثانیه. عوامل دیگری همانند ضدعفونی کردن محیط نیز در کاهش خطرات دارای اهمیت است. اگر طی هفته‌های آینده با حضور مردم در خانه‌ها و کاهش رفت‌وآمد در معابر مواجه باشیم یقیناً سریع‌تر می‌توانیم به ویروس مسلط شویم و آن را از چرخه گردش خارج کنیم. اگر مردم در منازل حضور یافته و کمتر در معابر عمومی حضور یابند مشکل سریع‌تر حل خواهد شد.

وی با قدردانی از شهرداری رشت و نیروهای خدوم این سازمان و سازمان آتش‌نشانی شهرداری رشت، گفت: امیدواریم ضدعفونی شهر رشت به‌صورت مداوم انجام شود و انجام این کار صبر و حوصله و تلاش زیادی می‌خواهد و رعایت نکات بهداشتی، انسجام خوب و کمک به یکدیگر تلاش کنیم تا این بیماری از بین برود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false