×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

اختصاصی رشتوند__اهالی محترم رسانه، همواره یکی از بهترین و موثرترین حامیان و تاثیر گذار ترین جریان برای اشاعه پیام خدمت صادقانه و مشکلات شهری هستند و بیش از همه میتوانند به انعکاس و شفافیت فعالیتهای مدیران و تصمیمات برای بهبود وضع موجود در شهر رشت  اشاره کرد. از آنجایی که رسانه ها همواره به عنوان یکی از مهمترین ارکان جامعه، مسئولیت خطیری در زمینه اطلاع رسانی و همچنین کاهش و جلوگیری از آسیبهای اجتماعی بر عهده دارند این بار مدیر جوان روابط عمومی شورا می کوشد با ایجاد تعامل موثر، زمینه ساز این اثرگذاری مهم اجتماعی در بستر رسانه محلی باشد. دست های مهربان با تاکید و حساسیت بر ارائه عملکردی شفاف و روشن، همواره به دنبال تعامل سازنده  مدیران شهری با مطبوعات و اهالی رسانه بوده است.

در اقتصاد رسانه‌ای که گردانندگان رسانه‌ها با بهره‌گیری از منابع موجود بتوانند نیازهای فکری مناسب برای  مخاطبان شهر را برآورده ‌کنند؛ در عصر حاضر باوجود فعالیت های موثر هنوز رسانه‌ها یا سازمان‌های مطبوعاتی برای کسب درآمد در شرایط بد و سختی بسر می برند.
سیطره رسانه‌ها بر زندگی امروز بشر، در بعد محلی و ملی امری بدیهی است و پیام‌های رسانه‌ای چنان در تار و پود حیات فردی و اجتماعی انسان‌ها رخنه کرده است صنعت رسانه‌ها بخشی مهم از فعالیت‌های مدیریت شهری در جوامع، به‌خصوص جوامع توسعه‌یافته را به خود اختصاص داده است.

مدتی است پیام جعفری نیا از تدوین لایحه یکسان سازی نظام جامع پرداخت به رسانه ها سخن می گوید. اصلاح  امری که در گذشته رخ داد وموجب ان شد رسانه ها با قطع شدن مبالغ دریافتی خود از شهرداری و سازمان ها در شرایط نا مطلوب اقتصادی و معیشتی رو برو شوند. وی در حرکتی انقلابی در برابر هجمه های رسانه ای و مدیران روبرو خواهد شد و حاصل این لایحه شفافیت پرداخت به رسانه  و ایجاد وضعیت مناسب برای قشر پرتلاش خبری دانست. به‌عنوان راهبرد و راهکاری برای رهایی مطبوعات از کمند مشکلات مالی و اقتصادی مطرح خواهد شد، مدیریت مطبوعاتی و رسانه‌ای نیز با کمک به شفافیت رسانه در نشر کامل اخبار مدیریت شهری در بین اقشار مردم رویکرد پر رنگی را در پیش ‌گیرند.
بی شک مدیر جوان روابط عمومی شورای شهر یکی از محبوب ترین مدیران در شهرداری رشت و شورای شهر بین مدیران و اصحاب رسانه تلقی می شود، مدیر جوانی که فارق از هر گونه جناح بندی سیاسی  به فرا خور موقعیت خود در روابط عمومی شورای شهر اکثر رسانه ها از اصلاح طلب و اصولگرا احترام ویژه ای برای وی قائل هستند. براستی دلیل این محبوبیت چیزی جز صداقت، شفافیت و دلسوزی وی برای رسانه ها و اصحاب عموما جوان رسانه نیست.

متأسفانه گویی مدیران مسئول در ارتباط شهرداری با رسانه ها دیگر با مقوله اقتصاد رسانه بیگانه‌ هستند. یا فقط به سایت ها و افراد نور چشمی توجه ویژه دارند. گویا رسانه های دیگر وجود خارجی ندارند در مقطع کنونی و شرایط بد اقتصادی، ضعف مالی نشریه‌های محلی و فقدان سازوکارهای حمایتِ مالیِ جدی و موثر نهاد ها از مهم‌ترین عامل‌هایی ‌است که چراغ این نوع نشریه‌ها را بدون سر و صدا، خاموش می‌کند.  اگر مدیران محلی رسانه های محلی را حمایت نکند، به زودترين فرصت کار این رسانه ها متوقف خواهد شد. از تلاش و حمایت پیام جوان شورا می توان دریافت برخی از مدیران شهری هنوز به روشن ماندن چراغ جامعه ادبی شهرمان توجهی ویژه ای دارند.

راستی کن، که راستان رستند

در جهان راستان قوی دستند

راستگاران بلندنام شوند

کج‌روان نیم پخته خام شوند

یوسف از راستی رسید به تخت

راستی کن، که راست گردد بخت

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false