×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

در این جلسه، شهردار گزارشی از وضعیت مسدودی حساب های شهرداری ارائه داد و تاکید کرد: شکایت مؤدیانی که منجر به صدور رأی قطعی گردید، و پرونده هایی که عمدتا مربوط به ۴ سال پیش است، توان شهرداری را برای اجرای پروژه ها سلب کرده است.

نصرتی از آغاز بکار ۱۲ پروژه عمرانی در هفته های اخیر خبر داد.
رئیس شورای شهر رشت، ضمن تبریک عید سعید فطر، یاد و خاطره شهید مصطفی چمران و دکتر علی شریعتی را تبریک گفت.
امیر حسین علوی، اظهار کرد: در روزهای اخیر، دو اتفاق بزرگ در پیاده راه رقم خورد. برگزاری مسابقات کاراته و پخش زنده مسابقه فوتبال جام جهانی بین ایران و مراکش بود که با حفظ شئونات اسلامی و در یک فضای آرام این برنامه ها برگزار شد.
وی ضمن تبریک برد تیم ایران، ابراز امیدواری کرد، در ترویج مسائل فرهنگی موفق تر از گذشته عمل گردد.
رئیس شورا تصریح کرد: اعضای شورا نیز با سعه صدر مشکلات را برطرف نموده و تلاش نمایند تا با همدلی مشکلات مرتفع گردد.
توسعه واقعی، ایجاد شهری برای زیستن سالم است
بهراد ذاکری در نخستین نطق پیش از دستور جلسه خود در اولین حضور در صحن شورا به همه رشتوندان درود فرستاد و اظهار کرد: بر این باورم که حق اعطا می شود آنجا که حق دهنده بر مبنای توسعه تصمیم بگیرد.
عضو شورا بر انجام وظایف و تکالیف خود در شورا تاکید کرد و افزود: مطالبه گری و پاسخگویی ثمره فرآیند حق و تکلیف مردم و مسولان است.
وی ادامه داد: توسعه واقعی، ایجاد شهری برای زیستن سالم است تا همه اقشار اعم از کودکان، سالخوردگان و معلولان بتوانند در امنیت و آرامش و در یک فضای عادلانه از خدمات شهری بهره مند گردند.
ذاکری توجه به حقوق کودکان، سالمندان و معلولان را از اولویت های مدیران شهری توصیف کرد و افزود: بی توجهی به این اقشار خلاهایی را در مناسبات اجتماعی ایجاد می کند.
عضو شورا توجه به اقشار کم برخوردار و محرومان را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: اگر انسانیت، نشاط، محیط زیست و میراث فرهنگی از اولویت های توسعه ما باشد، تصمیمات نیز از کیفیت عمیق تری برخوردار خواهد بود.
تذکر علیپور نسبت به ورود مشاوران به بدنه شهرداری
محمد حسن علیپور در نطق پیش از دستور جلسه، به عضو جدید شورا خیر مقدم گفت و ابراز کرد: در حضور شهردار می خواهم به وضعیت کارگران شهرداری تذکر بدهم. برگزاری مراسم روز کارگر و دادن افطاری کارگران به بهانه نبود منابع درآمدی لغو شد.
وی خطاب به شهردار گفت: چرا به مدیران شهرداری پاداش های کلان داده می شود، ولی به کارگران بی توجهی می شود؟! گروه گروه به عنوان مشاور به شهرداری وارد می شوند و در حالیکه می گویید وضعیت مالی شهرداری مساعد نیست. شهردار پاسخ دهد با چه مکانیسمی این نیروها وادر شهرداری شدند.
نخستین نردبان ۵۵ متری آتش نشانی وارد رشت شد
فاطمه شیرزاد، در مورد سازمان آتش نشانی و نیروهای شاغل در این سازمان گفت: نیروهای این سازمان از زبده ترین نیروها هستند واولین گروه امدادی هستند که در حوادث حضور دارند.
عضو شورا گفت: به زودی از ۶ دستگاه خودروامدادی بهره برداری می شود و احداث ۲ ایستگاه آتش نشانی هم در دستور کار قرار می گیرد و اولین نردبان ۵۵ متری وارد سیستم آتش نشانی می گردد.
منشی شورا از تلاش های نیروهای آتش نشان و امدادی تقدیر نمود و ادامه داد: برنامه های خوبی در این سازمان در حال انجام است و اعتماد شهروندان را در پی داشته است.
شیرزاد ابراز امیدواری کرد، به زودی بتوان از پهبادهای آتش نشان در رشت بهره برداری گردد.
سخنگوی شورا از برگزاری مراسم های محفل انس با قرآن که با همکاری سازمان فرهنگی شهرداری برگزار گردید، نیز تقدیر نمود.
عضو شورا خواستار تخصیص ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تکمیل درمانگاه هموفیلی در محله چله خانه شد تا هر چه سریعتر این مرکز درمانی در ماه آتی به بهر برداری برسد.
شیرزاد پیرامون منابع انسانی شهرداری هم گفت: نحوه جذب مشاوران در شهرداری باید مشخص شود و لیست مشاوران جذب شده به شورا ارسال گردد تا اعضای شورایی که تاکنون نسبت به معرفی مشاور اقدام نکردند، اقدام کنند.
وی خواستار ایجاد کارگروهی برای بررسی وضعیت مسدودی حساب های شهرداری شد و تصریح کرد باید در یک کارگرو تخصصی وضعیت مالی شهرداری و ارایه راهکار برای برون رفت از این وضعیت تشکیل گردد.
وضعیت رشت اصلا خوب نیست
رضا رسولی نیز در نطق پیش از دستور جلسه، اعتماد مردم در اعطای رای اعتماد به عضو جدید شورا را تبریک گفت و از تلاش های شکریه در   شورای شهر تقدیر نمود.
رئیس کمیسیون توسعه و عمران برگزاری مسابقات کاراته در پیاده راه متذکر شد و ابراز امیدواری کرد، پیاده راه با وجود هزینه زیاد برای احداث شاهد برگزاری چنین رخدادهایی باشد تا بیش از گذشته شاهد حضور و مشارکت شهروندان باشیم.
رسولی افزود: بیش از ۷۰ میلیون تومان برای احداث این پیاده راه هزینه شده و باید بررسی کنیم در کدام بخش ها خلا داریم و حقوق مردم تضییع شده و خلاها بررسی و رفع نماییم.
وی ادامه داد: منطق ما پیگری و رفع مشکلات تاکنون بوده است و هدف ما انتقاد به مثابه یک رهگذر نبوده است . انتقاد اصل و ذات کار جمعی است. وضعیت شهر اصلا خوب نیست و شهر رشت امروز به مثابه برلین بعد از جنگ جهانی دوم شده است.
عضو شورا ابرز امیدواری کرد، همه بتوانند از این وضعیت سربلند بیرون آیند.
شورای پنجم، شورای آرامش است
اسماعیل حاجی پور نیز در نطق پیش از دستور جلسه، سالروز زلزله خرداد ۶۹ را یادآوری کرد و به بازماندگانی که در این حادثه عزیزان خود را از دست دادند، تسلیت گفت.
وی اظهار کرد: حضور آقای شکریه سودمند بود و تا روزی که بود، عزت داشت و تشخیص داد که در جایگاه کشوری بماند تا گیلان را در سطح کشور مطرح نماید.
عضو شورا، حضور بهراد ذاکری را نیز خیر مقدم گفت و ابراز امیدواری کرد، استطاعت فکری و جسمی ایشان بتواند برای مجموعه مدیریت شهری و شورا مفید باشد.
رئیس کمیسیون ترافیک شورا تصریح کرد: شورا مکان مقدسی است و وقتی در پیشگاه خدا و کلام خدا سوگند یاد می کنیم، به همه سوگند نامه وفادار بمانیم و این کار سختی است. ممکن است دیگر این فرصت حضور دست ندهد و لطف خداوند و دست مهربان شهروندان بوده که به ما رای داده اند و نباید فراموش کرد.
حاجی پور ادامه داد: بنده ۸ سال خانه نشین بودم و دوباره مردم به من روی آوردند بنابراین مسئولیت ما سنگین تر است.
وی افزود: شهردار توانمند است، اگرچه از ایشان گله هایی دارم ولی اجازه دهید مشکلات را در نشست های دوستانه و خصوصی گفتگو نماییم.
حاجی پور ادامه داد: شهردار را سیبل قرار ندهیم. وقتی شرکت پیمانکار شرح خدمات خود را انجام نمی دهد، نباید شهردار را تحت فشار قرار دهیم ولی شهردار هم باید با شرکت های متخلف برخورد نماید.
وی با اشاره به طرح ایجاد شرکت تعاونی خدماتی تحت نظارت شهرداری، خواستار تسریع در اجرایی شدن این طرح شد.
عضو شورا تصریح کرد: باید امید را در دل مردم ایجاد نماییم. ما اعضای شورا باید این امید را ایجاد نماییم. ما حق نداریم به مردم بگوییم از شما پول می گیریم و فقط زباله شما را جمع کرده و حقوق پرسنل می دهیم. انتظار داریم شهردار حداقل ۴ پروژه بزرگ را اجرایی نماید.
حاجی پور تاکید کرد: دلخوری اعضای شورا ناشی از نارضایتی شهروندان است. اعضای شورا هم باید با شهردار همراهی نمایند تا مشکلات رفع گردد. خواسته های اعضای شورا بحق است. اگر امروز آقای علیپور گله می کند، چون مدیون کارگرانی است که به ایشان رای اعتماد داده اند. اینجا بزرگترین خبر، خدمت هست. در برخی لوایح و طرح ها مخالف هم نظر داریم ولی بعد از جلسه، همدلی و همراهی و عذرخواهی اعضای شورا تداوم دارد. این شورا، شورای آرامی است و از شهردار هم می خواهیم کمک کند تا این آرامش ادامه داشته باشد همانطور که آرامش به مجموعه شهرداری بازگشت.
رئیس شورا نیز خواستار همراهی شهردار با اعضای شورا شد و تصریح کرد: خوشبختانه دکتر نصرتی با همه اعضای شورا همراه هستند، ولی انتظار دقت بیشتر از ایشان داریم که شائبه هایی بوجود نیاید.
رفع مسدودی از حساب های شهرداری/ پروژه های عمرانی در راه است
شهردار رشت با حضور در صحن شورا، درباره مسدود شدن حساب های شهرداری گفت: ۲۱ بار حساب های شهرداری رشت در این چند ماه مسدود شده است و این بسته شدن حساب توان شهرداری را کاهش داده و انتظارات مردم، مسئولان و اعضای شورا را تحت شعاع قرار داده است.
نصرتی افزود: به عنوان نمونه، شکایتی که ۴ سال پیش از شهرداری شده و امروز رای قطعی دریافت کرده است ، برای شهرداری لازم الاجراست. ۲۱ پرونده داشتیم که با وجود دریافت ۱۲ ماه مهلت، باز نتوانستیم بدهی ها را پرداخت نماییم و عملا ۲۱ پرونده با آغاز بکار شورای پنجم بوده است.
امروز قدرت صدور چک ۲ میلیون تومانی را هم نداریم و این نه ربطی به اعضای شورای پنجم و نه شهردار فعلی دارد.
نصرتی ابراز کرد: اخرین پرونده ای که قادر بود برای ما مسدودی حساب ایجاد کند، توافق کردیم و تا ۱۰ ماه آتی دیگر حساب شهدراری مسدود نمی شود. پرونده های دیگری هم داریم که رای دارند و در مسیرهستند. پرونده های قبلی همه منابع درآمدی شهرداری را برداشت کردند و این اوضاع خوبی در ۱۰ ماه گذشته برای شهرداری نبود.۷۴ چک برگشتی ارثیه مدیریت قبلی هنوز روی میز داریم.
نصرتی افزود:۶پروژه عمرانی کلنگ زنی و ۶ پروژه نیز تا هفته های آتی به بهره برداری می رسد.
نصرتی از استقبال ۱۰۷ سرمایه گذاران برای ۱۶ پروژه عمرانی خبر داد و تاکید کرد: در این اوضاع کساد اقتصادی کشور، مسلما این پروژه ها برای سرمایه گذار جذابیت داشته است.
شهردار رشت اظهار کرد: پروژه هایی که کلنگ زنی می شود، هیچ کدام طرح ندارد. و نباید راحت از کنار آن گذشت این پروژه ها سالهای قبل باید در شهرداری بررسی و تصویب می شد. بنابراین مجبوریم با کمی سختی شیوه طرح و ساخت را در پیش بگیریم و این حرکت ساده ای نیست. در غیر اینصورت سال اخیر را هم از دست خواهیم داد.
وی ادامه داد: چهارشنبه با دکتر نوبخت دیدار خواهیم داشت و برای رودخانه ها بر اساس طرح اجرایی شهرداری رشت، (رشت در مسیر توسعه) ضمن ارایه ۷ مکاتبه به دنبال اجرایی شدن آن هستیم و این آغاز آن با شرکت آب و فاضلاب کشور و وزارت نیرو خواهد بود.
نصرتی تاکید کرد: متولی احیای رودخانه ها شهرداری نیست با این حال به دلیل اهمیت موضوع شهرداری تلاش کرد این طرح را با کمک دولت به سرانجام رساند.
رئیس شورا پیرامون نامه های شهردار به شورا اظهار کرد: شورای شهر ضمن همراهی با شهردار تلاش کرد با نامه ها دریافت وام و پروژه فروش گلسار موافقت نماید و انتظار داریم دریافت این وام برای بازگشایی مسیرهای معلم و تختی و امام علی هزینه گردد.
امیر حسین علوی در مورد پروژه های سرمایه گذاری هم گفت: گزارش اولویت بندی پروژه ها به شورا گزارش شود. و همچنین طرح اجرایی رودخانه ها نیز نیازمند پیگیری است تا در سال آتی بتوانیم برای شهروندان نوید اتفاقات خوب را داشته باشیم.
وی تاکید کرد: شهردار تلاش نماید به دغدغه های مور نظر اعضای شورا نیز رسیدگی گردد.
در ادامه جلسه، طرح ها و لوایح ارسالی به شورای شهر بررسی گردید. طرح اتاق ایده شورای شهر رشت بررسی شد. همچنین بررسی اجرایی کردن طرح شورایاری ها در کمیسیون فرهنگی شورا آغاز شد.
رئیس شورا یادآور شد: دریافت وام ۵۰ میلیاردی از بانک شهر و فروش ۵۵ میلیاردی پروژه گلسار مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفته ولی باید این درآمدها برای پروژه های اساسی مورد نظر شورا بخصوص بازگشایی معابر جدید هزینه گردد.

true
برچسب ها :
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false