×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

انتقاد فرهام زاهد از صداو سیمای مرکز گیلان؛

فرهنگ و زبان گیلکی در برنامه ها تحقیر می شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی کلانشهر رشت، فرهام زاهد، عضو شورای شهر رشت، با تاکید بر حفظ و ترویج فرهنگ و زبان گیلکی اظهار کرد: صدا و سیمای مرکز گیلان برنامه های پرمحتوا در این راستا تولید نمی کند.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا افزود: متاسفانه مشاهده می شود در فیلم های تولید شده شبکه باران شخصیت های نقش اول، به فارسی صحبت می کنند، سوپر استار و ناجی شهر و روستا هستند، لباس خوب می پوشند و در عوض نقش های منفی یا دست پایین جوارب پشمی پوش، جلیقه به تن و شال به کمر لهجه و زبان گیلکی دارند و اینها خود تحقیر کننده فرهنگ و هویت گیلان است.

زاهد ضمن انتقاد از فیلم فراری ابراز کرد: متاسفانه سازنده این فیلم هم گیلانی بودند . اگر چه بنده با این شکل برخورد با فیلم مخالف هستم، ولی باید سوال کرد که چرا فیلمسازان گیلانی ما تولید محتوای مطلوب نمی کنند که در مقابل این فیلم پاسخگو باشد.

وی تاکید کرد: تا زمانیکه ما گیلانی ها خود برای فرهنگ، هویت و زبان گیلکی ارزش قایل نباشیم، و در محافل عمومی به گیلکی صحبت نکنیم، همین روند ادامه دارد. صدا و سیمای گیلان از ساخت فیلم های کمیک و چاله میدانی دست بردارد و بازیگران نیز می خواهم کمپینی راه بیندازند و چنین نقش هایی را قبول نکنند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false