×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

مقارن با ایام ۱۵ خرداد شهرداری رشت اقدام به سیاه پوش کردن شهر نمود ولی ساختمان تاریخی شهرداری آذین بندی نشد به نقل از منابع آگاه دو سال پیش سازمان میراث فرهنگی و شهردار وقت به تصویب رسانده بودند که جهت عدم آسیب به ساختمانهای تاریخی روی این بناها پرده و پرچم و… نصب نشود.

عصر چهادهم خرداد طی تماس تلفنی محمد حسن علیپور عضو شورای شهر رشت با محمد حسن عاقل منش رییس کمسیون فرهنگی شورای شهر ابراز شد که عده ای بخاطر سیاهپوش نشدن ساختمان عصبانی هستند و چرا ساختمان شهرداری سیاهپوش نشده که عاقل منش گفت: آذین بندی و سیاهپوش کردن شهر وظیفه سازمان سیما و منظر و سیاهپوش کردن ساختمان شهرداری وظیفه روابط عمومی شهرداری رشت است و نیز اعلام داشت کمسیون فرهنگی شورا نمیتواند نقشی داشته باشد با اینحال عاقل منش به مدیر روابط عمومی شهرداری و سازمان سیما و منظر طی تماس تلفنی موضوع را انعکاس داد.

بلافاصله پیمانکار شهرداری به محل اعزام شد و اقدام به نصب پارچه و پرده روی این بنا نمود در همین حین به نقل از شاهدین چند موتور سوار و یک وانت با سیستم صوتی با تخریب راه بند وارد پیاده راه فرهنگی شده و اعتراض خود را به عدم سیاه پوش کردن ساختمان شهرداری با سر دادن شعار اعلام نمودند.

عاقل منش و چند تن از مدیران و مشاوران شهرداری نیز در محل حاضر شدند و اعلام داشتند که به اعتراض شما رسیدگی شد و همانطور که میبینید پیمانکار در حال نصب پرده و بنر است .

محمد حسن علیپور با فریاد که من از سوی دفتر امام جمعه و سپاه تحت فشار هستم فضا را ملتهب کرد که البته این فشار توسط نهادهای ذیربط تکذیب شد و اعلام داشتند اگر موضوعی باشد با شهرداری تماس خواهیم گرفت نه با عضو شورا!

با ایجاد هیجان دوباره در جمع معترضین عده ای با سیم چین اقدام به قطع نور المانهای پیاده راه نمودند و عده ای دیگر با اسپری به جان دیوار تاریخی شهرداری افتادند و بر روی آن شعار نویسی کردند و اعلام کردند اگر تکرار شود کل دیوار شهرداری را با رنگ سیاه خواهند کرد.

در محل الفاظ زننده ای نسبت به بعضی مسئولین بکار برده شد که از انتشار آن معذوریم.

این اقدامات با درگیری فیزیکی یک مشاور فرهنگی با محمد حسن علیپور و میانجی گری عاقل منش خاتمه یافت .

همه این موضوعاتی که رخ داد رویه بیرونی موضوع است حال دقیقتر بنگریم.

چندی پیش در سایت خبرراست مطلبی را منتشر نمودیم که در آن به عدم توانایی مدیر روابط عمومی شهرداری رشت در نصب بنرهای مناسبتی اشاره شد ( اینجا بخوانید)

این که نسبت به عملکرد ضعیف یک مدیر شهرداری عده ای معترض باشند و اعتراض خود را مسالمت آمیز بیان کنند بحق و شایسته است اما هیچ کس دیوار نویسی روی بنای تاریخی را تایید نمیکند البته دقیقتر و عمیق تر اگر بنگریم این فقط اعتراض به عدم سیاهپوش کردن یک ساختمان نیست این یک اعتراض به عدم مدیریت بود که در اینجا دمل چرکین آن بیرون زد.

اگر روی حرف معترضین بنشینید خواهند گفت چطور شهرداری پول دارد صدها میلیون خرج مسافرت های بیهوده بعضی از همین مدیران را بدهد اما برای مناسبت های مذهبی پولی ندارد .

همین چند روز پیش روابط عمومی شهرداری رشت دو میلیارد ریال پول برای یک سفر خارجی دریافت کرد اما وقتی از کارمند روابط عمومی پرسیده شد چرا ساختمان شهرداری را سیاهپوش نکردید گفت: بودجه نداشتیم!!!!

محمدحسن علیپور عضو شورای شهر رشت که در قامت شاخص ترین معترض این قائله مطرح شد دوست و یار قار و همسفر ماکائو خانم قدیمی مدیر روابط عمومی شهرداری رشت محسوب میشود اما علیپور با وی برای اعلام اعتراض تماس نمیگیرد و نوک پیکان را سوی عضو دیگر شورا که بعنوان ریس کمسیون فرهنگی است و در واقع مسئولیت اجرایی ندارد نشانه میرود و جالبتر سایتهایی که بسرعت تیتر های خود را معطوف به کمسیون فرهنگی میکنند در اینجا هیچ کس به مسئول و یا مدیر اصلی که به وظیفه خود عمل نکرده نمیپردازد.

در واقع دیوار سفید شهرداری رشت قربانی تسویه حساب شخصی و همچنین درگیری برای تصدی صندلی ریاست در انتخابات داخلی آینده شد که بتدریج صدای طبل آن بلندتر خواهد شد .

شاید اگر نهاد های امنیتی و انتظامی موضوع را بررسی نمایند روشن خواهد شد که این اعمال توسط چه کسانی صورت گرفته است و سوالی که هرگز پرسیده نشد اینست که عوامل خودجوش چرا به ساختمان پست و ستاد بازسازی عتبات عالیات و مخابرات و … که سیاهپوش نشده بودند تعرض نکردند ؟

 منبع. خبر راست

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false