×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

ترویج بهتر فرهنگ و شعر گیلگی از دغدغه مدیران است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت یکشنبه ششم خرداد جلسه تقدیر رییس شورای شهر از شاعران و فرهیختگان در تالار شورا برگزار گردید در این نشست علوی با اشاره به جایگاه ویژه هنرمندان درشهر هنرپرور رشت ، بر لزوم حمایت و پاسداشت مسئولین از این قشر فرهیخته اشاره کرد..

رییس شورای شهر با تاکید بیشتر برای آشنایی با مشکلات گروه ها و نخبگان فرهنگی که از لایه های مختلف جامعه فرهیخته تشکیل شده اند افزود. با آشنایی با این امور شورا بهتر می تواند در برنامه ریزی های شهر رشت موثر باشد.

سید امیر حسین علوی با اشاره به متولی داشتن حوزه فرهنگ و هنر در زمینه های خود افزود شهرداری ها از باب وظایف اجتماعی و فرهنگی ذاتی خود در موارد حمایتی ورود میکنند و این امر در گذشته روند سعودی مناسبی داشته است و متاسفانه امروزه کمی با سرعت کمتری پیش می رود و متاسفانه وضعیت مطلوبی را ندارد.  وی افزود بخاطر همین سکون وضع موجود با هدف برنامه ریزی رو به رشد اقدام می شود تا وضعیت مطلوب را در اینده نزدیک شاهد باشیم.

علوی با اشاره به کمک های مالی به فرهیختگان و بسته های حمایتی سازمان شهرداری رشت افزود بخش های لجستیکی و تبلیغاتی و برگزاری مراسمات  فصلی در این زمینه میتواند به فرهیختگان و شاعران کمک کند تا برای ترویج فرهنگ شعر  و ادب فارسی و گیلکی که بیشترین دغدغه مدیران است تاثیر گذار باشد.

ریاست شورا با ذکر سازماندهی انجمن ها و مستقر نمودن اجتماع فرهیختگان و شاعران در مکانی مشخص افزود. بدنبال مستقر کردن افراد در مکانی مناسب برای تشکیل جلسات ماهانه یا مراسمات کوچک خود هستیم. علوی در اخر با اشاره به ارتباط های دو سویه شورا و جوامع فرهیخته برای پیشبرد ترویج فرهنگ غنی شهر رشت حائز اهمیت دانست و در انتها با ذکر شعری از استاد سهیلی جلسه را ختم نمود.

در جوی جهان اب روانیم همه     چون رود به مقصدی دوانیم همه

در دایره خلقت ما مرگی نیست   گر نیک و بدی زندگانیم همه

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false