×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

رشتوند– پیش از ظهر امروز مدیرکل بنیاد شهید انقلاب اسلامی گیلان و جمعی از مدیران و معاونان این بنیاد، مدیرعامل سازمان های فرهنگی و آرامستان های شهرداری با رئیس شورای شهر رشت و شهردار رشت در تالار شورا دیدار و گفتگو کردند.

ین دیدار به منظور تعامل بیشتر دو دستگاه خدماتی با یکدیگر در ارایه خدمات کمی و کیفی به خانواده های شهید و ایثارگر صورت گرفت.

علی ترومیده، مشاور بنیاد شهید شهرداری در مورد طرح نایب شهید توضیحاتی ارایه داد و از زحمات رئیس شورا در چاپ بنرهای مربوط به شهدا و ایثارگران تقدیر کرد.

وی گزارشی از فعالیت های واحد بنیاد شهید و ایثارگران شهرداری نیز ارایه داد.

مدیر عامل سازمان فرهنگی رشت نیز گفت: سازمان فرهنگی همواره در کنار بنیاد شهید فعالیت های فرهنگی خوبی را برای خانواده های بنیاد شهید ارایه داده است و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نکرد .

علیرضا حسنی افزود: در ساختار منابع نیروی انسانی شهرداری نسبت به دهه ۸۰، حضور خانواده های معظم شهید بسیار چشمگیر است و در ساختار شهرداری برای خانواده های شهید هم اقدامات خوبی صورت می گیرد.

وی به فعالیت های این سازمان در نصب تابلوهای شهید در معابر اشاره نمود و تصریح کرد: بر روی تابلوها بجز نام عکس و مشخصات کامل شهید درج می شود و در سالهای اخیر شاهد ساخت و نصب المان های شهدا در معابر شهر بوده ایم.

مدیر عامل سازمان سیما و منظر شهرداری هم گفت: بیش از ۸۰درصد فعالیت های این سازمان، در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بخصوص یادمان شهدای مدافع حرم و نصب تصاویر و المان ها و قبور این شهدا هستیم.

محجوب در مورد ساماندهی تصاویر شهدا گفت: در ستاد کنگره شهدا تصمیماتی در این راستا صورت گرفت که با ورود اینجانب، ساماندهی و بهسازی تابلو ها و محکم سازی پایه های تابلو ها اقدام های خوبی صورت گرفته است.

وی همچنین در مورد نصب بیلبورد در جلوی بنیاد شهید، جابجایی بیلبوردها و ساماندهی قبور شهدا و… نیز گزارشی ارایه داد.

رئیس شورا نیز گزارشی از خدمات ارایه شده مدیریت شهری برای فعالیت های فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ شهادت ارایه داد و گفت: بستر خوبی برای تعامل با بنیاد شهید شهرستان رشت با مدیریت شهری وجود دارد.

علوی بر استحکام تابلوهای مربوط به معرفی شهدا تاکید کرد و افزود: برخی از تابلوها مستحکم نیست و باید برای ایمنی شهروندان رفع خطر شود.

مدیر عامل سازمان آرامستان های شهرداری نیز گزارشی از ساماندهی گلزار شهدای تازه آباد ارایه داد.

راستگو در مورد بهسازی سرویس های بهداشتی تازه آباد گزارشی ارایه داد و گفت: برای اتمام مجتمع رفاهی این مکان نیازمند اعتبار لازم هستیم. اکنون ۷۰درصد آن تکمیل شده است.

وی در مورد پروژه همسطح سازی قبور تازه آباد نیز تصریح کرد: اجرا و ادامه این پروژه به معاونت عمرانی شهرداری ارسال شده است.

راستگو به اعتبارات ناکافی مدیریت شهرداری برای خدمات رسانی و اتمام پروژه های عمرانی مرتبط با بنیاد شهید اشاره نمود و خواستار تخصیص اعتبارات مالی از سوی بنیاد شهید شد.

رئیس شورا در مورد طرح ساماندهی مزار شهدا و تازه آباد گفت: همان زمان صحبت بود که ضرورت ساماندهی تمام تازه اباد در یک بازه زمانی نیاز نیست ان هم با شرایط مالی شهرداری.

علوی افزود: ساخت یک مجتمع رفاهی و سرویس بهداشتی از دیگر اقدام های مدیریت شهرداری در تازه آباد است.

وی افزد: گلزار شهدای رشت چشم و چراغ این شهر است و لازم است با کمک بنیاد شهید این مکان ساماندهی و فضایی آبرومند شود.

علوی تصریح کرد: شورای شهر برای ساماندهی چند مزار شهید گمنام مراکز آموزشی مستقیما ورود نمود و شهرداری با ظرفیتی که داشت توانست ساماندهی مزار شهدای گمنام را هم انجام دهد و ساماندهی چند گلزار شهید گمنام نیز در دستور کار شورا و مدیریت شهرداری است.

یکی از هیات امنای گلزار شهدا خواستار توجه بیشتر مدیریت شهرداری و شورا به گلزار شهدای تازه آباد شد و گفت: برخی سنگ مزارها شکسته شده و باید فضای تازه آباد ساماندهی شود.

این پدر شهید همچنین گفت: برخی درهای تازه آباد شکسته شده است. وی همچنین خواستار مفروش نمودن فضای گلزار شهدا شد و ادامه داد: نیازمند خرید ۱۰۰عدد صندلی برای مراسم های گلزار شهدا هستیم.

وی همچنین خواستار تعویض تابلوهای شهید معابر قدیمی و یکسان سازی تابلوها همراه با نصب تصویر شهیدان شد.

یکی دیگر از کارشناسان بنیاد شهید هم از تامین اعتبار برای ساماندهی گلزار شهدا تقدیر کرد و افزود: شخص دکتر نوبخت کمک های خوبی کرده است. ضمن اینکه تا سقف کاذب مزار شهدا احداث نشود، نمی توانیم برای مفروش نمودن گلزار اقدام نماییم.

وی از تخریب سنگ مزارها پیش از همسطح سازی تازه آباد گله کرد و گفت: یکسال است سنگ مزار برخی قبور شهدا شکسته شده و اگر قرار نیست که قرارداد قبلی اجرا شود، سنگ مزارهای شهدا مانند سنگ مزارهای جدیدی که برای شهدای مدافع حرم نصب شده است، تعویض گردد.

شهردار رشت نیز گفت:

تمامی طرح های ارایه شده مورد علاقه همه است و همه خواستار اجرا هستیم و اگر همسطح سازی و ساخت مجتمع رفاهی بخوبی صورت نگرفته بخاطر وضعیت مالی است.

مسعود نصرتی افزود: در این زمینه خواستار همکاری فرماندار و استاندار محترم هستیم تا بتوانیم از اعتبارات و طرح های استانی بصورت تجمیع شده استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: همه گروهها و دستگاه های خدماتی که توان همکاری با شهرداری را دارند، مدیریت شهری آمادگی هرگونه همکاری را دارد.

نصرتی تاکید کرد: مشکل اساسی، تامین اعتبار برای انجام و اتمام پروژه است و رئیس کارگروه ساماندهی گلزار شهدا نه به شیوه دستوری به مدیریت شهری ، بلکه باید برای تامین اعتبار برای اتمام پروژه همسطح سازی اقدام جدی نماید.

مدیر کل بنیادشهید و امور ایثارگران گیلان نیز از تلاش های شهرداری تقدیر نمود و افزود: شهرداری در اجرای برنامه های تجلیل از شهدای مدافع حرم همکاری های خوبی داشته است.

عبدالله پاکاری به نزدیک شدن ایام دهه فجر اشاره نمود و تاکید کرد: اگر قرار است ساماندهی مزار شهدا انجام شود، ابتدا قطعه مربوط به شهدای انقلاب ، بهسازی و ساماندهی شود.

وی همچنین خواستار کمک شهرداری برای ایجاد موزه شهدا و آثار بجامانده از شهدا شد.

پاکاری در بخش دیگری از سخنان خود خواستار استخدام فرزندان خانواده های شهدا و ایثارگر در سیستم شهرداری رشت شد.

در پایان این نشست مقرر شد در یک کارگروه با حضور فرماندار، شورا و شهرداری، بنیاد شهید و سازمان مسکن و دیگر دستگاه های مرتبط تشکیل گردد تا برای تامین اعتبار لازم برای بهسازی گلزار شهدا و پروژه همسطح سازی قبور تازه آباد، اقدام اساسی صورت گیرد.

/ روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false