×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

طبق بیانیه‌ای، که مجری تلویزیونی آن را قرائت کرد، این موشک تازه‌ شلیک‌شده قوی‌ترین موشکی بوده است که تاکنون کره‌شمالی آن را شلیک کرده است. این موشک مسافتی ۹۵۰ کیلومتری را به مدت ۵۳ دقیقه را طی کرده است و ارتفاعی نزدیک به ۴۴۷۵ کیلومتر داشت. در حالی‌که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ساعتی پس از انتشار گزارش‌ها در مورد آزمایش موشکی تازه کره‌شمالی، به خبرنگاران گفته است «فقط می‌توانم این را به شما بگویم، که ما این مسئله را حل‌‌وفصل می‌کنیم. این وضعیتی‌ است که به آن رسیدگی خواهد شد.» به گزارش ایلنا؛ ترامپ همچنین در حساب کاربری خود در توئیتر نیز نوشته‌ است: «پس از آزمایش موشکی کره شمالی، مهم است که بودجه دولت و ارتش را تامین کرد! دموکرات‌ها نباید بوجه ارتش را به خاطر عفو و مهاجران غیرقانونی، به گروگان بگیرند. من قول توقف مهاجران غیرقانونی را داده بودم و به پیروزی بزرگی دست پیدا کردم. آن‌ها نمی‌توانند تهدید به تعطیلی دولت بکنند تا به خواسته‌های خود برسند.»

آزمایش‌های موشکی کره‌شمالی و نیز شـشمین آزمایش هسته‌ای آن کشور، در ماه‌های گذشته، به تنش‌ها و ابعاد بحران در شبه‌جزیره کره افزوده‌است. با این همه پیونگ‌یانگ بیشتر از دو ماه بود که دست به آزمایش نظامی تازه‌ای نزده بود؛ در جریان سفر طولانی‌مدت ترامپ به شرق و جنوب‌شرق آسیا نیز اقدام چالش‌برانگیزی انجام نداد. از سوی دیگر، خبرگزاری رسمی ژاپن( کیودو) با اعلام این‌که کره‌شمالی برای آزمایش موشکی دیگر آماده می‌‌شود، اعلام کرد توکیو در حالت آماده‌باش قرار داد. این خبرگزاری به نقل از منابعی افزود، «کره‌شمالی طی چند روز دیگر احتمالا یک موشک شلیک کند.»
در همین حال، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا با تأکید بر این‌که ارتفاع موشک تازه شلیک‌شده کره‌شمالی بالاتر از ارتفاع موشک‌های آزمایش‌شده اخیر این کشور بوده است، گفت: « کره‌شمالی صلح جهانی، صلح منطقه و البته ایالات متحده را به خطر انداخته است.» به گزارش تسنیم، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که ایالات متحده معتقد است که «گزینه‌های دیپلماتیک» برای حل بحران برنامه موشکی کره‌شمالی «همچنان روی میز است.» از سوی دیگر، قرار است شورای امنیت، امروز در نشستی آزمایش موشکی تازه کره‌شمالی را بررسی کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false