×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رشتوند به نقل از  مهر، مصطفی سالاری صبح چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش استان گیلان ضمن تسلیت به بازماندگان زلزله استان کرمانشاه، تعیین اولویت‌ها در راستای تقویت بنیه‌ تحصیلی دانش‌آموزان و ارتقای کیفی اموزش به آینده سازان کشور را ضروری دانست.

استاندار گیلان با بیان اینکه مهارت اموزی دانش اموزان و دانشجویان نیز از ضروری ترین ها برای آینده نسل جوان برای ورود به جامعه است افزود: با وجود اینکه با حمایت از دانش‌آموزان در کوتاه مدت برای شرکت در کلاس‌های کنکور می‌توان اقدام کرد اما مطمئنا با برنامه ریزی دقیقتر و تامین زیرساخت های بهتر برای آموزش شاهد نتایج مطلوبتری برای جامعه خواهیم بود.

وی بر یک اقدام مشترک در حمایت از خانه‌های علوم در شهرستان‌ها توسط آموزش و پرورش، دانشگاه گیلان و با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و شهرداری‌ها تاکید و اظهار کرد: حمایت از خانه‌های علوم موجب تقویت انگیزه‌ در دانش آموزان می شود اما نباید این اقدام دولتی شود.

سالاری همچنین صدا و سیما را از ابزارهایی برشمرد که می تواند با برگزاری مسابقات علمی در مناطق مختلف آموزش و پرورش بر ارتقای انگیزه و تشویق دانش آموزان به کسب علم و دانش تاثیر گذار باشد.

استاندار گیلان بر تجزیه و تحلیل پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان در مقاطع مختلف در سطح استان نیز تاکید و بیان کرد: بررسی دقیق وضعیت یک درس در مناطق و مدارس سطح استان باید با جدیت دنبال شود تا نقاط ضعف و قوت مشخص شده و برای رفع مشکلات برنامه‌ریزی شود.

وی از همه‌ی دستگاه‌ها، نهادها و مردم درخواست کرد تا برای جلوگیری از ترک تحصیل افراد اقدام کنند.

سالاری شهرداری‌ها را ملزم به پرداخت سهم آموزش و پرورش از محل عوارض وصولی دانست و گفت: شهرداری‌ها موظفند علاوه بر وظایف و تکالیف مشخص در موضوع آموزش و اقدامات فرهنگی تلاش بیشتری از خود نشان دهند.

وی همچنین درباره اعزام دانش آموزان در قالب اردوهای راهیان نور افزود: در این مسیر نباید به دنبال افزایش آمار باشیم بلکه تأمین سلامت و ایمنی دانش‌آموزان از هر موضوعی مهمتر است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false