×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

در اولین جلسه هماهنگی ستاد راهبردی شهر خلاق مطرح شد ؛

در اولین جلسه هماهنگی ستاد راهبردی شهر خلاق مطرح شد ؛
اقتصاد مبتنی بر گردشگری و استفاده از برند شهر خلاق خوراک – ظرفیت رشت برای برند شدن در همه حوزه‌های خلاقیت – اقدامات شهرداری رشت بر مبنای تفکر و نوآوری با پرهیز از بروکراسی اداری
 

اقتصاد مبتنی بر گردشگری، لزوم مستندسازی رویدادهای شهری و تعریف اقدامات شهرداری رشت بر مبنای تفکر و نوآوری با پرهیز از بروکراسی اداری از جمله موضوعاتی است که در اولین جلسه هماهنگی ستاد راهبردی شهر خلاق توسط اعضای شورا و شهردار رشت مورد تاکید قرار گرفت.

 

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت – مجید عزیزی رئیس شورای شهرستان رشت امروز چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ در اولین جلسه هماهنگی ستاد راهبردی شهر خلاق که با حضور اعضای شورا، شهردار رشت، معاونین و مدیران شهرداری برگزار شد، اظهار داشت: ضرورت و لزوم وجود چنین ساختاری در بدنه شهرداری احساس می‌شد و خوشحالم که این بستر فراهم شد.

 رئیس شورای شهرستان رشت با بیان اینکه به سبب پاندمی کرونا دو بخش آموزش و اقتصاد به شدت آسیب دیده و دچار چالش شده است، عنوان کرد: در ساختار ستاد راهبردی شهر خلاق خوراک مقوله گردشگری باید در اولویت قرار گیرد زیرا با این مؤلفه می‌توانیم اقتصاد پایدار را برای شهرمان رقم بزنیم.

 مجید عزیزی اهتمام و انسجام در بدنه شهرداری و استفاده از ظرفیت برون‌ ساختاری در حوزه شهر خلاق خوراک در راستای تحقق اهداف آن را لازم و ضروری خواند و افزود: قطعا اگر حضور و مشارکت دستگاههای دیگر نباشد، نمی‌توانیم به چشم‌ اندازهای تدوین شده خود در بحث شهر خلاق خوراک دست پیدا کنیم.

 نایب رئیس شورا افزود: کلیات ستاد راهبردی شهر خلاق می‌بایست با رویکرد انسجام ساختاری موجبات هم افزایی حوزه‌های مختلف را فراهم سازد.

 عزیزی تصریح کرد: اقتصاد مبتنی بر گردشگری و استفاده از برند شهر خلاق خوراک می‌تواند بسترهای لازم برای پویایی اقتصاد شهری را فراهم سازد. از طرفی مشارکت سایر ارگانهای مرتبط از قبیل اداره کل میراث فرهنگی، اتاق اصناف، اداره کل صمت و سایر ادارات موجب تسریع در این برنامه‌ها خواهد شد.

 

شهردار رشت نیز در این جلسه عنوان کرد: ایده تشکیل ستاد راهبردی شهر خلاق در نشست شهرداران شهرهای خلاق ایران در رشت مطرح شد و امیدواریم با تدوین یک شیوه‌ نامه مشخص برای آن بتوانیم قدمهای مثبتی برای تحقق اهداف برداریم.

 سید امیر حسین علوی ضمن تقدیر و تشکر از تلاشهای مدیران و شهرداران وقت برای ثبت نام شهر خلاق خوراک رشت در یونسکو افزود: با اصلاحاتی که شورای اسلامی شهر رشت روی شیوه نامه شهر خلاق انجام داد، نیازهای شهر رشت در بحث شهر خلاق خوراک مرتفع می‌شود.

 شهردار رشت با بیان اینکه وی برای برند شدن رشت در همه حوزه‌های خلاقیت تلاش می‌کند، افزود: خوشبختانه این ظرفیت و غنای فرهنگی و اجتماعی به وفور در جوانان و نیروهای توانمند ما وجود دارد.

 وی از اختصاص یک مکان جداگانه برای استقرار دبیرخانه ستاد شهر خلاق خوراک در روزهای آینده خبر داد و گفت: انتظار داریم با هماهنگی تمام حوزه‌های ذیربط، معاونتها و سازمانهای تابعه شهرداری رشت و همچنین شورای شهر اقدامات و برنامه‌های شهر خلاق خوراک با سرعت پیش برود.

 علوی ضمن ابراز نارضایتی از سرعت انجام کارها و برنامه‌ها در شهرداری اذعان کرد: باید تلاش کنیم هر طور که شده بروکراسی سنگین اداری را کاهش داده و با یک همکاری مشترک آن را کنار بزنیم.

 شهردار رشت مشارکت مردم و نخبگان در حوزه‌های مختلف را اثرگذار دانست و خاطر نشان کرد: تمام کارها و اقدامات شهرداری رشت باید بر مبنای تفکر و نوآوری، برنامه‌ریزی و تعریف شود و این نیاز ضروری امروز مجموعه مدیریت شهری است.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با بیان اینکه با تشکیل ستاد راهبردی شهر خلاق اقدامات این حوزه به شکل منسجم پیگیری می‌شود، اظهار داشت: در بودجه و اعتبارات سال آینده تلاش کردیم از برنامه‌های شهر خلاق خوراک در معاونتهای مختلف شهرداری حمایت به عمل آوریم.

 نادر حسینی تدوین یک برنامه راهبردی یکساله برای شهر خلاق خوراک و ستادی که به همین مناسبت تشکیل شده است را ضروری خواند و گفت: در سال آینده باید هر ماه برنامه‌های شهر خلاق خوراک مورد بررسی و تبیین قرار گرفته تا نسبت به رفع کمبودها و تقویت نقاط قوت اقدام شود.

 وی پیوست قرار دادن آموزش‌ را در برنامه شهر خلاق خوراک خواستار شد و با بیان اینکه تاکنون در این حوزه کم کاری شده است، یادآور شد: در یکسال اخیر اتفاقات و رویدادهای خوبی در حوزه‌های مختلف شهرداری خاصه در بحث شهر خلاق خوراک رقم خورد.

 رئیس کمیسیون فرهنگی شورا اضافه کرد: شهرداری رشت باید با یک انسجام و وحدت رویه در حوزه برندسازی تلاش جدی‌تری داشته باشد.

 

رضا عاشری دیگر عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه تصریح کرد: همه ما در شورای اسلامی شهر خدمتگذاران مردم هستیم و اگر مطالبه و خواسته‌ای باشد، حتما آن را با شهردار رشت در میان گذاشته و پیگیری خواهیم کرد.

 عاشری اضافه کرد: از اعضای ستاد راهبردی شهر خلاق نیز می‌خواهم ادله‌ها و نظرات خود را با ما در شورای شهر در میان بگذارند تا ما به عنوان عضوی از شورا بتوانیم از آنان حمایت لازم را به عمل آوریم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false