×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

گُرگیجه در ۲ وزارتخانه؛ الزامی بودن یا نبودن حضور دانش آموزان در مدرسه

احمد وحیدی وزیر کشور در نشست مشترک با وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش در جهت اجرای دستور رئیس‌جمهور نسبت به هماهنگی وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش و بهداشت برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، گفت: با روند مناسب واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال در کشور دلیلی برای تداوم روند تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها وجود ندارد.
وحیدی در ادامه گفت: در ستاد ملی مقابله با کرونا اقدامات انجام شده در دنیا درباره این موضوع ارزیابی و مشخص شد که دنیا شدیدترین شرایط، آموزش و پرورش را تعطیل نکرد تا دچار ضعف آموزشی نشود.
وی افزود: این موضوع مکررا در ستاد ملی با ارزیابی بین المللی تاکید و نهایتا تصمیم گیری شد مدارس باز شود و دانش آموزان در مدارس حضور یابد و این مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا است.
وزیر کشور با بیان اینکه وزیر آموزش پرورش هم بازگشایی مدارس را تایید کرده است، افزود: استانداران کمک می‌کنند تا در مدارس نشاط آموزشی داشته باشیم.
وحیدی درباره اجباری بودن یا نبودن حضور در مدارس و نگرانی والدین از حضور فرزندانشان در مدارس گفت: آماری از ابتلا به کرونا به خاطر حضور در کلاس درس نداریم و این یعنی مشکلی در این حوزه وجود ندارد و اولیا نگران نباشند.
وی ادامه داد: وزارت بهداشت همه ابعاد را بررسی می‌کند و چون از حیث واکسیناسیون در جایگاه خوبی قرار داریم و مدیریت هوشمند هم اعمال می‌شود، لازم است دانش آموزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کلاس درس حضور یابند.
وحیدی خاطرنشان کرد: هر گاه وضعیت تغییر کرد، وزارت بهداشت کنترل و اگر موردی پیش آمد، اقدام می‌کند.
وزیر کشور با تاکید براینکه رفتن به مدارس دیگر اختیاری نیست و همه دانش آموزان باید سر کلاس درس حضور داشته باشند، گفت: اگر در شهر یا مدارس خاصی، اتفاق خاصی افتاد تصمیم‌گیری می‌شود و شاید به برخی مدارس اعلام شود که دانش‌آموزان سه روز در هفته حضوری کلاس داشته باشند.
این در حالی است که نوری وزیر آموزش و پرورش ۲ روز قبل در برنامه سلام صبح بخیر شبکه ۳ سیما بیان کرد: مدارس باید با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی باز شوند و آموزش ترکیبی‌(مجازی و حضوری) برای مدارسی که امکان تشکیل کلاس‌های حضوری برای همه دانش‌آموزان را ندارند اجرا خواهد شد. وی گفت: از مدیران مدارس خواسته‌ایم تا دانش‌آموزان را دسته‌بندی کنند تا کلاس‌ها با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تشکیل شود.
این سردرگمی در ۲ وزارتخانه باعث بلاتکلیفی دانش آموزان و خانواده های آنان در ۲ راهی آموزش حضوری یا غیر حضوری مدارس شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false