×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

رقابت مرغ فروش‌ها برای جلب مشتری در گیلان

بر اساس آمار سال ۹۹، استان گیلان با ۸۴۳ واحد مرغداری با ظرفیت بیش از ۱۹ میلیون قطعه، ۱۰ درصد گوشت مرغ کشور را تولید می کند که با این وجود گیلان از قطب های تولید گوشت مرغ است و رتبه پنجم تولید مرغ کشور را در اختیار دارد.
همچنین سالانه ۹۰ تا ۹۵ میلیون جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان انجام و حدود ۱۶۵ هزار تن گوشت مرغ تولید می شود که این میزان نه تنها مورد مصرف گیلانیان قرار می گیرد، بلکه بخشی از آن نیز به سایر استان های کشور ارسال می شود.

کاهش چند صد تومانی قیمت مرغ برای جلب مشتری بیشتر
اما هم اینک بازار مرغ در گیلان سر وسامان یافته و به ثبات رسیده و خوشبختانه این ماده پروتئینی در اکثر واحدهای عرضه مرغ، به وفور یافت می شود و حتی فروشندگان برای جلب مشتری با هم رقابت می کنند.
قیمت مصوب مرغ در گیلان نیز همان ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان است و با توجه به اینکه همه فروشندگان مرغ، سهمیه موردنظر خود را دریافت می کنند، تعدادی از این فروشندگان دست به ابتکاراتی زده تا مشتریان بیشتری را جلب تا سهمیه مرغ آنان زودتر به فروش برود.
یکی از این ابتکارات ، فروش مرغ زیر قیمت مصوب است و تعدادی از فروشندگان نیز، چند صد تومانی ارزان تر مرغ خود را توزیع می کنند تا مشتریان بیشتری را جلب کنند که در این راستا هم اینک شاهدیم که قیمت مرغ در برخی از مغازه های مرغ فروشی ، ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومان ، ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان و حتی ۲۴ هزار تومان نیز به فروش می رسد.

نظارت جدی در توزیع و فروش مرغ

اما این رقابت به نفع مصرف کننده است چون هم اینک خیال مردم از این بابت راحت است که هر زمان که اراده کنند، مرغ در دسترس آنان است و می توانند این ماده غذایی را تهیه کنند اما تنظیم بازار مرغ نیز دلایلی دارد که رئیس اتاق اصناف گیلان مهمترین امر را همدلی و همکاری همه مسئولان گیلان اعلام کرد.
جلال الدین محمد شکریه اظهار داشت: در رابطه با پشت سر گذاشتن بحران مرغ باید از رئیس کل دادگستری گیلان، دادستان ، معاونت دادستانی ، رییس اداره اماکن و بازرسان نظام صنفی تشکر و قدردانی کنم و در راستای ساماندهی توزیع مرغ نیز، سازمان صنعت ، معدن ، تجارت گیلان نیز زحمات زیادی در خصوص چگونگی فعالیت مرغ داری ها و کشتارگاه ها کشیدند.
وی افزود: با وجود اینکه گیلان یکی از قطب های تولید مرغ در کشور است اما تا حدود یک ماه گذشته کمبود مرغ را در این استان شاهد بودیم که این کمبود بسیار آزار دهنده بود چون مردم، برای تهیه مرغ با مشکل مواجه بودند.
شکریه ادامه داد: اما با ورود و کمک دستگاه قضایی ، در سیستم تولید و توزیع مرغ، ساماندهی لازم انجام شد و در حال حاضر مرغ در واحدهای صنفی به وفور یافت می شود و از این بابت، هم اینک در گیلان مشکلی وجود ندارد
وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر با توجه به اینکه تعدادی از کشتارگاه های مرغ فاقد پروانه کسب بودند، با کمک ستاد تنظیم بازار و همکاری استانداری گیلان ، این کشتارگاه ها نیز شناسایی، ساماندهی و آمارشان به چرخه تولید افزوده شد.
رئیس اتاق اصناف گیلان اظهار کرد: همچنین سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گیلان نیز از طریق شرکت پست و سامانه های ذیربط ، میزان تحویل مرغ را رصد می کند تا خللی در عرضه مرغ و تنظیم بازار این محصول در گیلان به وجود نیاید و این بازار دچار مشکل نشود.
شکریه به قیمت مصوب مرغ نیز اشاره و بیان کرد: هم اینک قیمت مرغ در استان گیلان همان ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان است و در همین قیمت باقی مانده اما در سایر استان ها ، قیمت مرغ بیش از این است و از این رو مسافران هنگام بازگشت مرغ خریداری می کردند چون قیمت مرغ در گیلان نسبت به بعضی از استان ها، مناسب تر و ارزان تر است.
رئیس اتاق اصناف گیلان افزود: به هرحال تمام هدف مسئولان برطرف شدن مشکلات و کمبودها است و در این راستا باید همه تلاش کنیم تا با کنترل و تنظیم بازار، شاهد پایداری و ثبات در بازار باشیم به خصوص در تولید و توزیع مایحتاج ضروری و لازم خانواده ها کوشا باشیم.
کنترل بازار مرغ و رفع مشکل کمبود و گرانی، نوید بخش امکان مدیریت بازار و جلوگیری از بروز مشکل برای مصرف کنندگان است.
مردم گیلان امیدوارند این شیوه درست کنترل بازار در سایر بخشها نیز اعمال و از اجحاف در حق مصرف کنندگان پیشگیری شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false