×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

۶ تغییر در سبک‌زندگی برای صرفه‌جویی در انرژی

مادرها برای ایجاد فرهنگ درست در خانواده و اعمال آن‌ها نقش مهمی دارند. با آموزش به اعضای خانواده در باره فرهنگ درست استفاده از وسایل می‌توانیم مصرف انرژی را کنترل کنیم. در ادامه چند ترفند را برای کنترل مصرف انرژی و بهبود شرایط مرور می‌کنیم.

۱- شیر آب را ببندید| آیا می‌دانید فقط با بستن شیر آب هنگام مسواک زدن می‌توانید از هدر رفتن هشت گالن آب در روز جلوگیری کنید؟ به همین ترتیب، می‌توانید هنگام شستن دست‌های خود هم مقدار زیادی آب صرفه جویی کنید. فقط کافی است شیر آب را برای ۲۰ ثانیه که دست‌های‌تان را با صابون شست وشو می‌دهید، ببندید.
۲- لوازم برقی را بعد از استفاده از برق بکشید| بله، درست است. لوازم خانگی شما حتی در صورت روشن نبودن هم در حال اتلاف انرژی هستند. به جای این که وسایلی مانند سشوار، قهوه‌ساز، تستر و حتی مایکروویو را به طور دایم به برق وصل کنید، بهتر است زمانی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، از برق جدا شوند.
۳- به جای دستمال‌کاغذی از حوله پارچه‌ای استفاده کنید| برای هر یک از اعضای خانواده حوله شخصی قرار بدهید تا برای هر دفعه شستن دست تعداد زیادی دستمال کاغذی مصرف نشود.
۴- چراغ‌ها را خاموش کنید| هنگام بیرون آمدن از اتاق چراغ‌ها را خاموش کنید. همچنین چند عدد لامپ کم‌مصرف برای فضاهای پرکاربرد خانه خود تهیه کنید.
۵- از گیاهان کمک بگیرید| گیاهان طبیعی را به فضای زندگی خود اضافه کنید زیرا به تنظیم دما از طریق حفظ رطوبت موجود در هوا کمک می‌کنند. گیاهان می‌توانند با معتدل ساختن دمای محیط، انرژی مورد نیاز برای گرم کردن و خنک کردن خانه شما را کمتر کنند. همچنین می‌توانید سبزیجات مورد علاقه خود را تهیه کنید و آن‌ها را بکارید.
۶- از کیف پارچه‌ای به جای پلاستیک استفاده کنید| قبل از رفتن برای خرید میوه، سبزی ، نان و … به سراغ کیف‌های پارچه‌ای و قابل استفاده مجدد بروید. در ضمن، از شیشه‌های سالم مواد غذایی مجدد استفاده کنید.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false