×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

دلایل از دست رفتن سهمیه داوری وزنه‌برداری ایران در پاریس

مسابقات جام جهانی تایلند آخرین مسابقه گزینشی وزنه‌برداری است که باید سهمیه خود را در این مسابقه قطعی کند. تیم ملی وزنه‌برداری ایران با چهار وزنه‌بردار راهی این مسابقات شد که البته حضور میرمصطفی جوادی و علی داوودی در المپیک پاریس با توجه به رنکینگ جهانی قطعی است. در کنار تیم اعزامی به مسابقات جام جهانی تایلند، محمدی به عنوان داور در این مسابقات حضور پیدا کرد، در حالی که پیش از این حسین مقامی به عنوان داور ایران در المپیک از سوی فدراسیون انتخاب شده بود.
حسین مقامی  درباره عدم حضورش در مسابقه گزینشی تایلند و در پاسخ به این سوال که پیش از این او به عنوان داور برای حضور در المپیک پاریس معرفی شده بود و چرا یک داور دیگر به این مسابقات اعزام شده است، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی فدراسیون من به عنوان داور برای حضور در المپیک پاریس معرفی شده بودم، اما طبق قوانین فدراسیون جهانی داورانی که نامزد حضور در المپیک پاریس بودند باید در مسابقات گزینشی هم شرکت می‌کردند.
وی گفت: من در مسابقات قطرکاپ و جهانی کلمبیا باید شرکت می‌کردم که نتوانستم در این دو مسابقه حضور داشته باشم. در واقع هر داوری که نامزد حضور در المپیک پاریس بود به توصیه فدراسیون جهانی باید در مسابقات گزینشی المپیک شرکت می‌کرد. در واقع داوران هم باید مثل ورزشکاران در مسابقات گزینشی شرکت می‌کردند. با توجه به اینکه در چندین مسابقه حضور نداشتم این فرصت را از دست دادم.
مقامی در پاسخ به این سوال که با توجه به این شرایط سهمیه داوری وزنه‌برداری ایران در المپیک پاریس از بین رفته است، گفت: در حال حاضر برای مسابقات جام جهانی تایلند هم محمدی اعزام شده ولی او هم در تمامی گزینشی‌ها شرکت نکرده و این طور نیست که او جایگزین من شده باشد. در مورد از بین رفتن سهمیه هم ظاهراً به این صورت است اما فدراسیون بیشتر می‌تواند توضیح بدهد و من در جریان موضوعات نیستم.
وی تأکید کرد: البته رییس فدراسیون تمام تلاشش را به کار برد که ما بتوانیم سهمیه داوری داشته باشیم، اما نگاه فدراسیون جهانی به این صورت بود که داورانی که قصد شرکت در المپیک پاریس را دارند باید در ۵ مسابقه گزینشی شرکت می‌کردند که متأسفانه ما چنین شرایطی نداشتیم.مقامی با رد برخی شایعات مبنی بر اینکه او با فدراسیون وزنه‌برداری به اختلاف خورده است، گفت: اصلاً چنین چیزی نیست. ما هیچ کدورتی نداریم و همچنان با هم رفاقت داریم. بحث جدایی من از فدراسیون هم به خاطر وضعیت شغلی من بوده و اصلاً دلخوری و ناراحتی وجود نداشته است. با مأموریت من در فدراسیون وزنه‌برداری موافقت نشد و باید از کارم جدا می‌شدم که در همان زمان هم بحث تبدیل وضعیت من از قراردادی به رسمی مطرح شده بود و به همین خاطر مجبور شدم از فدراسیون وزنه‌برداری جدا شوم.

وی گفت: متأسفانه یک عده‌ای دوست دارند تنها حواشی ایجاد کنند. قطعاً اگر در بحث داوری برنامه‌ریزی بهتری صورت می‌گرفت این اتفاقات رخ نمی‌داد. اما یکی از مشکلاتی که ما همیشه در حوزه داوری داریم و از سال‌های گذشته هم بوده این است که ما در هر مسابقه یک داور اعزام می‌کنیم، در حالی که این کاملاً اشتباه است. در هیچ کجای دنیا چنین کاری نمی‌کنند که تنها یک داور برای مسابقات اعزام کنند.
مقامی عنوان کرد: من دورانی که در فدراسیون مرادی حضور داشتم و این دوره هم که به صورت مقطعی در فدراسیون وزنه‌برداری بودم به اعزام چندین داور در مسابقات مختلف تأکید داشتم. در واقع من پیشنهاد دادم چندین داور مشخص داشته باشیم و آن‌ها را به مسابقات مختلف اعزام کنیم اگر قصدمان این باشد که در مسابقات مختلف نماینده داشته باشیم. به نظرم اعزام داوران مختلف به مسابقات متعدد اصلاً درست نیست، مثل اینکه برای هر مسابقه‌ای یک ورزشکار اعزام شود. این کار نشدنی است.
وی گفت: به نظرم نگاه فدراسیون جهانی برای اعزام داوران درست بود. هر داوری که قصد حضور در المپیک را دارد باید در تمامی مسابقات گزینشی شرکت کند. درست است که در سنوات گذشته با تمام احترامی که برای داوران قائل هستم تعدد آن‌ها زیاد شده اما این موضوع در سطح بین‌الملل دست ما را می‌بندد. بسیاری از گذشته چند داور به مسابقات مختلف اعزام می‌کنند و تنها ایران است که برای هر مسابقه‌ای یک داور اعزام می‌کند. این موضوع باعث می‌شود سهمیه ما در مسابقات جهانی و المپیک کمتر باشد.
مقامی خاطرنشان کرد: البته در گذشته به خاطر ارتباطی که رؤسای فدراسیون‌ها داشتند باعث می‌شد رایزنی کنند و در مسابقات گزینشی شرکت کنند، اما به طور کلی این شیوه درست نیست.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false