×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

نیاز فوری گیلان به ۳ گروه خونی

گیتی ایزدی‌پور، مدیر پزشکی انتقال خون گیلان اظهار کرد: از افراد واجد شرایط برای اهدای خون در سه گروه‌ خونی یاد شده درخواست می‌شود که برای کمک به بیماران نیازمند به این مایع حیاتی به پایگاه‌های انتقال خون گیلان ‌مراجعه کنند.
وی بیان کرد: از ابتدای امسال تا پایان روز هفدهم اردیبهشت ماه جاری ۱۳ هزار و ۲۶۸ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون گیلان مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱.۶۲ درصد رشد دارد.
مدیر پزشکی انتقال خون گیلان خاطر نشان کرد: در این مدت خونگیری از ۱۱ هزار و ۳۹۸ نفر در مراکز انتقال خون استان انجام شد که نشانگر افزایش ۱۰.۳۴ درصدی نسبت به سال گذشته است ضمن اینکه از مجموع اهداکنندگان ۱۱ هزار و ۷۱ نفر مرد و بقیه زن بودند.
وی با بیان اینکه ۶ هزار و ۵۷۳ نفر از اهداکنندگان مستمر و سه هزار و ۱۸۵ نفر باسابقه بودند، اظهار کرد: طی این مدت هزار و ۶۴۰ نفر نیز برای اولین بار خون اهدا کردند.
وی ضمن تبریک روز جهانی تالاسمی و هلال احمر از همه اهداکنندگانی که انتقال خون را برای تامین نیاز فرآورده های خونی بیماران یاری می نمایند؛ قدردانی کرد.
سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآروده‌های خونی در استان گیلان تولید می‌شود که این خون‌ها برای مصدومان حوادث، جراحی‌ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد نیازمند مورد مصرف قرار می‌گیرند.

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات، جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.
حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۵ سال “اهداکنندگان مستمر تا ٧٠ سال”، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، فواصل اهدا خون هر هشت هفته یکبار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یکسال برای آقایان از چهار بار و برای خانم ها از سه بار تجاوز نکند، از شرایط اهدای خون است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false