×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

کشف گورستان سنگی دو هزار ساله در ساحل تالش

ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان عنوان کرد: بقایای یک گور باستانی با قدمت ۲ هزار سال در کنار ساحل در شهرستان تالش، کشف شده است.
جهانی با اشاره به اینکه قبل از کشف این گور سابقه استقرار بشر در جلگه و ساحل گیلان در مناطق غرب استان به اوایل دوره اسلامی می‌رسید افزود: با کشف این گور و بقایای گور باستانی دیگر در منطقه تالش می‌توان گفت سابقه استقرار بشر در کنار سواحل گیلان به دوره‌های پیش از اسلام برمی‌گردد.
وی افزود: بسیاری از سیاحان و جهانگردان ایرانی و خارجی که در دوره‌های مختلف از ساحل و جلگه گیلان بازدید کردند بر این موضوع اتفاق نظر داشتند که در جلگه‌های گیلان آثار استقرار پیش از اسلام وجود ندارد و اگر کسی بخواهد مطالعاتی در این زمینه انجام دهد باید به مناطق کوهستانی برود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: کشف این گور باستانی در غرب گیلان و کشف گور‌های دیگر در شرق استان از جمله رحیم‌آباد نشان می‌دهد که ساحل گیلان و جلگه‌های آن دارای سابقه استقرار انسان در دوره‌های پیش از اسلام بوده، ولی مورد مطالعه و پژوهش قرار نگرفته است.
ولی جهانی ادامه داد: هرگونه اطلاعات دقیق‌تر از این گور منحصر بفرد منوط به انجام کاوش‌های گسترده است.
شایان ذکر است ۵ هزار اثر تاریخی و فرهنگی در گیلان شناسایی شده که هزار و ۲۲۰ اثر تاریخی از این تعداد شامل بنا‌های تاریخی و محوطه‌ها در فهرست ملی به ثبت رسیده‌ است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false