×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

سفره خالی «سیما» برای نوروز؛ وقتی خبری از دورهمی، عصرجدید و خندوانه نیست!

سال های پیش در چنین روزهایی رسانه ها پر بودند از خبرهای متنوع درباره ویژه برنامه های نوروزی تلویزیونی؛ از «عصر جدید» تا «دورهمی» و «خندوانه». پای ویژه برنامه های سال نو و مجریان آن ها نیز در میان بود که برغم همه کاستی ها رونق را به آنتن سیما در واپسین لحظات پایان سال و شروع سال جدید برمی گرداندند. امسال اما ماجرا به کلی فرق دارد و مهم ترین پرسش این است که تلویزیون برای شب های سال نو چه برنامه هایی آماده خواهد کرد؟

♦ دورهمی | برنامه «دورهمی» نخستین بار نوروز ۹۵ روی آنتن شبکه نسیم رفت؛ با اجرای مهران مدیری و کارگردانی پیمان قاسمخانی. برنامه جذاب بود اما مواجهه متفاوت مدیری با مهمان ها مورد انتقاد برخی رسانه ها قرار گرفت. در ادامه قاسمخانی اجازه همکاری با تلویزیون را از دست داد و مدیری بجای او کارگردان برنامه شد و شمایل «دورهمی» هم تغییر کرد. سری جدید هم مورد توجه قرار گرفت و در نهایت مدیری آن را پس از چند فصل به شکل مسابقه به آنتن رساند. مصاحبه اعتراضی او در شهریور اما مانع از پخش قسمت های مسابقه «دورهمی» شد و در نهایت رئیس سازمان صدا و سیما آپ پاکی روی دست همه ریخت. پیمان جبلی بتازگی گفته است:«به دلایل مختلف فعلاً مجموعه «دورهمی» در دستور کار نیست حالا در آینده چه اتفاقی می‌افتد بحث دیگری است.» با این حساب یکی از برندهای محبوب در نوروز ۱۴۰۲ جایی در تلویزیون نخواهد داشت.

♦ عصر جدید | سه فصل از «عصر جدید» روی آنتن رفت و هر سه فصل مورد استقبال فراوان قرار گرفت. این برنامه به تنهایی توانست کنداکتور نوروزی تلویزیون را نجات دهد و در ایام دیگر سال تنور را داغ نگه دارد. ابتدا شایعه شد برخی مدیران مانع از ساخت سری چهارم «عصر جدید» هستند اما بعدا کاشف به عمل آمد خود احسان علیخانی هم در این باره مردد است. او در حیص و بیص تصمیم گیری بود که با دگرگونی شرایط اجتماعی علیخانی بر تصمیم خود قاطع تر شد.

♦ خندوانه | درباره «خندوانه» هم شایعه ای مشابه «عصر جدید» مبنی بر مخالفت مدیران مبنی بر ساخت ادامه آن به گوش رسید. خبر تکذیب شد و حتی رامبد جوان قصد ساخت یک مسابقه تلویزیونی داشت تا بعد از آن سراغ «خندوانه» نوروزی برود. سازندگان این برنامه هم به دلیل اتمسفر حاکم بر جامعه میلی به تولید فصل جدید ندارند.

♦ خودمونی و دیگران | در چند نوروز اخیر، شبکه سه علاوه بر «عصر جدید» مسابقه «زوجی نو» را نیز پخش می کرد که طرفداران خاص خود را داشت. با انصراف باربد بابایی از اجرای این برنامه پرونده «زوجی نو» برای همیشه بسته شد و در ادامه شبکه سه هم سراغ «خودمونی» با اجرای مهران رجبی رفت که طبعا نمی توان از محصول نهایی انتظار زیادی داشت. قرار است «خودمونی» نوروز ۱۴۰۲ در قالب یک ویژه برنامه پخش شود. شبکه سه روی سری جدید مسابقه «ستاره ساز» هم حساب کرده؛ مسابقه ای که فصل های قبل آن مورد توجه علاقمندان فوتبال قرار گرفت اما برنامه ای «همه پسند» نیست. شبکه سه تابستان امسال تصمیم به ساخت مسابقه «قهرمان» به عنوانن جایگزین «عصر جدید» را داشت که خبری از آن نیست. همان طور که احتمال زیاد رضا رشیدپور حاضر به اجرای فصل تازه «سیم آخر» نمی‌شود. شبکه نسیم برای جبران، مسابقه «شهروند و مافیا» و سری جدید «کودک شو» را در دستور ساخت دارد؛ برنامه‌هایی با طرفداران خاص که خب برغم موفقیت، رتبه و جایگاه «خندوانه» ، «عصر جدید» و «دورهمی» را ندارند. شبکه های دیگر هم در سال های اخیر موفق به ساخت و پخش برنامه هایی «موج آفرین» نشده اند. برنامه هایی مثل مسابقه ایران ، ایرانگرد و … محترم هستند اما آنتن را داغ نمی کنند!

♦ رمضان در نوروز | چند روز پس از آغاز سال نو، ماه رمضان شروع می شود و انتظارها از تلویزیون دو برابر خواهد بود. خبر بد این که سال پیش ویژه برنامه های رمضانی تلویزیون مورد انتقاد همه جانبه قرار گرفتند و به جز معدودی، بقیه چنگی به دل نزدند. از این منظر هم نمی توان به آنتن شبکه های مختلف تلویزیون امید داشت؛ چون چند سالی است هیچ برنامه ای نتوانسته است موفققیت «ماه عسل» احسان علیخانی را تکرار کند. دورنمای نوروزی تلویزیون نومید کننده است و عجالتا تنها امید مخاطبان به موفقیت احتمالی «نون خ ۴» برمی گردد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false