×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

با خشکی چشم در زمستان خداحافظی کنید

اگر شما هم در زمستان و هوای سرد احساس می‌کنید چشم‌هایتان خشک شده است باید بگویم تنها نیستید و این موضوع اصلا غیرعادی نیست. خشکی چشم بیشتر در زمستان و بهار رخ می دهد. تغییرات فصلی، مانند رطوبت کمتر داخل خانه و باد شدید، می تواند به خشکی چشم و ناراحتی منجر شود. شما قطعا نمی توانید آب و هوا را تغییر دهید اما درمان هایی وجود دارد که اگر در طول زمستان از آن‌ها استفاده کنید، علایم خارش و گاهی درد ناشی از خشکی چشم را کاهش خواهید داد.

اشک مصنوعی
اشک مصنوعی روشی برای بازگرداندن رطوبت طبیعی به چشمان شماست. این قطره‌ها بدون نسخه در اکثر
داروخانه ها در دسترس هستند. سعی کنید چندین بار در طول روز (معمولاً تا شش بار) از اشک مصنوعی استفاده کنید. برچسب قطره های چشمی را به دقت بخوانید: اگر قطره حاوی مواد نگه دارنده باشد، استفاده زیاد از آن‌ها ممکن است باعث تحریک چشم شود.اگر متوجه شدید که بیش از شش بار در روز به اشک مصنوعی نیاز دارید، باید حتما با پزشک خود درباره درمان های تجویزی برای خشکی چشم صحبت کنید.
پمادهای چشمی
پمادهای چشمی بدون نسخه، می توانند به درمان خشکی چشم کمک کنند. این قطره‌ها غلیظ‌تر از قطره‌های چشمی هستند و معمولاً آن‌ها را روی خط مژه‌های پایینی خود به داخل چشم وارد می‌کنید.از آن جایی که این پماد‌ها غلیظ‌تر هستند، می‌توانید با مشورت پزشک از پمادهای چشمی قبل از خواب استفاده کنید. این کار احتمال این که پمادهای چشمی دید شما را تار کنند، کاهش می‌دهد.
مرطوب‌کننده‌های هوا یا بخور
یکی از عوامل موثر در خشکی چشم در زمستان، استفاده از بخاری در داخل خانه است. مطمئناً نباید به خاطر مبارزه با خشکی چشم منجمد شویدپس می توانید از یک دستگاه مرطوب کننده داخلی برای بازگرداندن مقداری رطوبت به هوا استفاده کنید.رطوبت موجود در دستگاه‌های مرطوب‌کننده به‌طور طبیعی کپک‌ها و باکتری‌ها را جذب می کند و می تواند مرطوب‌کننده مفید شما را به محل مناسبی برای بیماری تبدیل کند. بنابراین باید به طور مرتب آن‌ها را تمیز کنید تا این اتفاق نیفتد.
همچنین، مرطوب کننده های گرم شده این ظرفیت را دارند که به بچه های کوچک آسیب بزنند و آن‌ها را بسوزانند. بنابراین مطمئن شوید که رطوبت ساز خود را در مکانی امن در خانه قرار داده‌اید.
کمپرس گرم
اگر چشمان شما بسیار تحریک شده و قرمز است، استفاده از کمپرس گرم می تواند به کاهش قرمزی و ناراحتی کمک کند. یک حوله را در آب گرم خیس کنید و حدود ۱۰ دقیقه روی چشم ها بگذارید تا چشمان شما کمی تسکین یابد و استراحت کند.
چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟
با این حال، اگر از درمان‌ها و روش‌های پیشگیرانه برای درمان خشکی چشم استفاده می‌کنید و علایم شما بهبود نمی‌یابد، ممکن است لازم باشد به چشم پزشک خود مراجعه کنید.بسیاری از بیماری های زمینه ای وجود دارد که
می تواند به خشکی چشم منجر شود که عبارتند از:
سندروم شوگرن
اختلال عملکرد غده میبومین
کمبود ویتامین A
عفونت های چشم
پزشک می‌تواند قطره‌ها یا پمادهای قوی‌تری را برای چشم تجویز کند. معمولا خشکی چشم با درمان های خانگی برطرف می شود. با این حال، اگر خشکی چشم شما ادامه پیدا کرد، با پزشک خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که بیماری زمینه ای وجود ندارید.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false