×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

ممنوعیت واردات برنج خارجی از طریق ۱۷ تعاونی مرزنشینی گیلان

صادق برزگر، ناظر گمرکات گیلان اظهار کرد: برنج محصول استراتژیک گیلان محسوب می‌شود و باید بازار این محصول به گونه‌ای مدیریت شود که حقوق تولیدکننده و مصرف کننده آن به خوبی رعایت شود.
وی واردات برنج برای جلوگیری از افزایش زیاد قیمت برنج داخلی را اقدام مناسب دولت سیزدهم دانست و تصریح کرد: اگر قیمت برنج همچنان روند اوجی خود را پیش می‌بُرد، ممکن بود این محصول داخلی از سبد مصرفی خانوارها حذف شود.
برزگر با تاکید بر اینکه برنج و کالاهای اساسی می‌تواند از طریق تجاری وارد کشور شود تصریح کرد: ۱۷ تعاونی مرزنشینی در گیلان وجود دارد و از آنجا که گیلان و مازندران دو استان مهم کشت محصول استراتژیک برنج هستند، این استانها و تعاونی‌ها را از واردات کالای برنج خارجی ممنوع کردند تا کشاورزان آن آسیب نبینند.
این مسئول اضافه کرد: ما باید یاد بگیریم که اگر تولیدی انجام می‌دهیم بخشی از آن را صادرات کنیم و تنها از این طریق می‌توانیم خود را در یک اشل بازار بین‌المللی قرار دهیم که خوشبختانه این اتفاق، یعنی صادرات محصولات؛ خصوصا از استان گیلان به خوبی رقم خورده است.
وی با بیان اینکه در کشورمان به جای اقتصاد آزاد، اقتصاد برنامه‌ای خوب جواب می‌دهد ادامه داد: زمانی حجم صادرات کشورمان تنها سه میلیارد دلار بود؛ اما این حجم هم اینک به ۴۰ میلیارد دلار رسیده است و تمام این موفقیت‌ها در شرایطی به دست آمده که بسیاری از زیرساخت‌های کشور، حمل و نقل، بیمه و حتی بانکها تحریم هستند.
این مسئول خاطرنشان کرد: شاید بتوان گفت هیچ کشوری نمی‌تواند چنین حجم از تحریم‌ها را تحمل کند اما ما می‌بینیم که کشورمان به تراز بازرگانی ۸۰ میلیارد دلاری رسیده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false